Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

ΕΡΑ Π.Ε. Ημαθίας: Καμία μάχη δεν πάει χαμένη - Όλοι μαζί συνεχίζουμε ενωμένοι



Βέροια, 8/4/2014
Μαθήματα πλήρους υποταγής έδωσαν το προηγούμενο τριήμερο οι υπέρμαχοι κατά τ’ άλλα της παιδαγωγικής ελευθερίας σχολικοί σύμβουλοι. Παρ’ όλο που ως μέλη των συλλόγων οι περισσότεροι από αυτούς, είχαν τη δυνατότητα να συνταχθούν με τις δεκάδες χιλιάδες απεργούς εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αυτοί επέλεξαν, εν μέσω δακρυγόνων και γκλομπς να βοηθήσουν τον υπουργό Παιδείας να εφαρμόσει την καταστροφική για το Δημόσιο σχολείο και τιμωρητική  για τους εκπαιδευτικούς αξιολόγηση. Οικειοθελώς δέχτηκαν τη βούληση του υπουργού να τους διασύρει με τη συμμετοχή τους στο σεμινάριο επιμόρφωσης «για το σφαγιασμό», με τη συνδρομή ολόκληρου ασκεριού δυνάμεων καταστολής. Αποτελεί ένα πρώτο επιτυχές τεστ για την αποφασιστικότητά τους να στηρίξουν τις κυβερνητικές πολιτικές στην εκπαίδευση και ένα πρώτο δείγμα αποδοχής της μετάλλαξης του ρόλου τους από επιστημονικού καθοδηγητή σε αξιολογητή  για την κατάταξη σχολείων και εισηγητή για επιλογή των εκπαιδευτικών είτε για μισθολογική καθήλωση είτε για απόλυση. Οι μάσκες έπεσαν. Επέλεξαν να θέσουν τον εαυτό τους εκτός του συνδικάτου και συντάχθηκαν πλήρως με τον αυταρχισμό του υπουργείου.
Οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς χαιρετίζουν τη μεγαλειώδη κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, ενάντια στο σεμινάριο επιμόρφωσης των σχολικών συμβούλων της Α/θμιας εκπαίδευσης, για την Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που κυριολεκτικά πολιόρκησαν το κτίριο του Υπουργείου του «εντέλλεσθε». Με μια εκπαιδευτική πανστρατιά, η οποία προήλθε από τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία της Παρασκευής 4/4/2014, οι εκπαιδευτικοί έστειλαν γι’ ακόμη μια φορά το μήνυμα εναντίωσής τους στο καταστροφικό για την ελληνική εκπαίδευση νομοσχέδιο, που ανοίγει το δρόμο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του εναπομείναντα δημόσιου χαρακτήρα της και απολύει μαζικά συναδέλφους. Παρά την ενεργοποίηση των κατασταλτικών μηχανισμών της κυβέρνησης ΣΑΜΑΡΑ-ΜΠΑΛΤΑΚΟΥ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, οι απεργοί εκπαιδευτικοί ακύρωσαν στην πράξη το σεμινάριο, μέχρις ότου τα ΜΑΤ, σε συνεργασία με τη μηχανοκίνητη ομάδα Δέλτα, κατέστειλαν τους αγωνιστές εκπαιδευτικούς με ξύλο, χημικά και αποκλεισμό πρόσβασης στο χώρο του Υπουργείου. Η μαζική συμμετοχή στην απεργία και στις κινητοποιήσεις έδειξαν πως μπορούμε να καταργήσουμε την αξιολόγηση στην πράξη.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
 η συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, βλέποντας την καθολική αντίδραση των εκπαιδευτικών στην αυτoαξιολόγηση, και ενώ έχουν περάσει 4 μήνες από την πρώτη εγκύκλιο, και δεν υλοποιούνται τα σχέδιά τους στα σχολεία, προχώρησε σε ντε φάκτο επιστράτευση με το «εντέλλεσθε» της τελευταίας εγκυκλίου. Επιλέγουν τέτοιες μεθόδους προσπαθώντας να καταπνίξουν τη σκέψη και τη στάση των εκπαιδευτικών με στόχο  να τους μετατρέψουν σε φοβισμένους υπαλλήλους. «Ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του, θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους» έλεγε ο Δημήτρης Γληνός, κι αυτοί που εφαρμόζουν αυτή την πολιτική ξέρουν πολύ καλά ότι χωρίς δασκάλους με παιδαγωγική ελευθερία στη σκέψη και στην πράξη δεν μπορεί να σταθεί καμιά εκπαιδευτική διαδικασία   και ούτε μπορεί να υπάρξει πραγματική μόρφωση των παιδιών.
Όμως δεν τους νοιάζει τίποτα από τα παραπάνω. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να εναρμονιστούν με τα μνημόνια και τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Θέλουν τα  δημόσια σχολεία εντεταλμένα των αγορών, να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, «υποστηριζόμενα» από χρηματοδότες και από κάθε λογής «ευεργέτες» με στόχο την κατηγοριοποίηση αρχικά και την κατάργηση πολλών στη συνέχεια.
Ακριβώς γι αυτούς τους λόγους η μάχη μας ενάντια στην αξιολόγηση δεν είναι μια αμυντική κλαδική διεκδίκηση  αλλά είναι  μέρος του αγώνα μας  για αξιοπρέπεια και παιδαγωγική ελευθερία, είναι μέρος του αγώνα μας για την  κατάκτηση της εκπαίδευσης ως δημόσιο αγαθό, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν δικαίωμα πρόσβασης  σ’ αυτήν, στη βάση της ισότητας και  το περιεχόμενο της μόρφωσης να εξυπηρετεί το κοινό καλό.
 Είναι ζήτημα αξιοπρέπειας, παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας, είναι ζήτημα της ίδιας της ιστορίας του κλάδου  να ορθώσουμε το ανάστημά μας απέναντι στο «εντέλλεσθε» της κυβέρνησης, απέναντι στην οικονομική, κοινωνική και ηθική καταπόντιση  που επιχειρούν με ολοένα και χειρότερους όρους  εναντίον μας και συνολικά εναντίον των εργαζομένων.
 Καλούμε όλους τους συναδέλφους  να πάρουν αποφασιστικά μέρος στον αγώνα.
  • Απεργούμε και κλείνουμε τα σχολεία  και την Τετάρτη 9 Απριλίου και συμμετέχουμε στις απεργιακές συγκεντρώσεις-κινητοποιήσεις.
  • Μπλοκάρουμε και τα νέα σεμινάρια των σχολικών συμβούλων την Παρασκευή 11/4 αλλά και του Σαββάτου και της Κυριακής.
  • Ετοιμαζόμαστε να συγκρουστούμε με όρους μαζικού κινήματος για τη μη εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
  • Αξιοποιούμε όταν και αν χρειαστεί τις στάσεις εργασίας που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ για να μη λειτουργήσει καμία ομάδα εργασίας.
  •  Συμβάλλουμε καθοριστικά στη διοργάνωση κοινών συναντήσεων με τους γονείς των σχολείων μας με στόχο την ενημέρωσή τους για τα καταστροφικά αποτελέσματα της αξιολόγησης. 
Καλούμε τους συναδέλφους Διευθυντές των σχολείων και τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων να μην ακολουθήσουν το δρόμο που επέλεξαν οι σχολικοί σύμβουλοι, να υπερασπιστούν τις αποφάσεις του κλάδου και να αντισταθούν στον αυταρχισμό του υπουργείου.
Οι αγώνες θα νικήσουν, τίποτα δεν πάει χαμένο. Το εκπαιδευτικό και συνολικά το εργατικό κίνημα θα τους σταματήσει. Θα ανατρέψει την κυβέρνηση και τα μνημόνιά της  και θα σταματήσει την καταστροφή της δημόσιας εκπαίδευσης και της χώρας.
 Ένα σχολείο δημοκρατικό, της ολόπλευρης μόρφωσης, της κριτικής και δημιουργικής σκέψης που θα  υλοποιεί μαζί με την κοινωνία και την πολιτεία την υπόσχεση προς τους νέους ανθρώπους για μια  καλύτερη ζωή σε έναν δίκαιο κόσμο είναι αναγκαίο και εφικτό.

Η «αυτο»αξιολόγηση – ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων και εκπαιδευτικών δε θα περάσει.
Ή ΕΜΕΙΣ Ή ΑΥΤΟΙ
Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς