Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018

"Καταλήψεις-για-την-ζωή-και-όχι-για-τον-θάνατο." ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ



Στην τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας (29/11/2018) το θέμα που κυριάρχησε στην κουβέντα ήταν η στοχοποίηση του καθηγητή Δ.Ταχματζίδη άμεσα συνδεόμενο με τα γεγονότα των μαθητικών καταλήψεων στα σχολεία της δευτεροβάθμιας με πρόσχημα το μακεδονικό. Με δική μας πρωτοβουλία απευθύναμε κάλεσμα συμπόρευσης στην ΑΣΕ-ΠΑΜΕ όπου και ανταποκρίθηκε. Ακολούθησε κοινή ανακοίνωση καλέσματος για την συνεδρίαση προς όλους τους εκπαιδευτικούς που αισθάνονται πως τους αφορά και πρέπει να τους αφορά. Παρά τις εκκλήσεις μας για την κρισιμότητα του ζητήματος και ενώ είχε πάρει πανελλαδικά τρομακτικές διαστάσεις, παρά τις απειλές κατά της ζωής του καθηγητή, παρά την τρομοκρατία μαθητών και εκπαιδευτικών που τολμούν και αρθρώνουν υγιή λόγο ενάντια στον εθνικισμό-φασισμό, με ευθύνη των παρατάξεων ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ το θέμα παραπέμφθηκε στο Δ.Σ. με αργοπορία πέντε ημερών από την εμφάνισή του.

Στην συνεδρίαση ήταν όλα τα μέλη του Δ.Σ.,ο εκπρόσωπός μας Γ.Μελιόπουλος, μέλη των παράταξής μας με τοποθετήσεις επί του θέματος και λιγοστοί εκπαιδευτικοί. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ επιχείρησαν την δημιουργία τεχνητών εντάσεων χωρίς αποτέλεσμα. Για όσους ήταν παρόντες είδαμε να ξετυλίγεται ένα γαϊτανάκι παιδιάστικων δικαιολογιών, άλλοτε επικαλούμενοι πλήρη άγνοια του ζητήματος, και άλλοτε το καταστατικό του συλλόγου.


Από την παράταξή μας , δεν υπήρξε σημείο του θέματος που να μην φωτίσαμε. 


Ενδεικτικά αναφέρουμε: 

1. Την ώρα που μαθητές με καταλήψεις αναδεικνύουν τα χρόνια προβλήματα των σχολείων, το προωθούμενο από την κυβέρνηση εξεταστικό σύστημα που αποκλείει περισσότερους μαθητές χαμηλότερης διαστρωμάτωσης από την εκπαίδευση, την ίδια ακριβώς ώρα επιλέγουν γνωστοί φασιστικοί κύκλοι εκμεταλλευόμενοι το συναίσθημα των μαθητών (ότι κάποιοι άλλοι προσπαθούν να οικειοποιηθούν-κλέψουν την πολιτισμική τους ταυτότητα) στάζουν στην ψυχή της νεολαίας το δηλητήριο του ρατσισμού της μισαλλοδοξίας και του φασισμού) και υποκινούν τις καταλήψεις.

2.. Δεν πρέπει να συγχέουμε τον πατριωτισμό με τον εθνικισμό και τους φασίστες. Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα ο πατριωτισμός με τον εθνικισμό-ναζισμό. Απόδειξη τα χιλιάδες θύματα των πατριωτών από τους φασίστες στη χώρα και αλλού. Η ρητορική της ΔΑΚΕ ότι εφόσον μπορούν να κάνουν κατάληψη για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, παρόμοια μπορούν να αποφασίζουν καταλήψεις για το μακεδονικό είναι επικίνδυνη και τροφοδοτεί το μίσος, την μισαλλοδοξία και εντέλλει δίνει πολιτικό χώρο στον φασισμό. Εξίσου προβληματική είναι η τοποθέτηση της ΔΗΣΥ όπου αρνούνται να αναγνωρίσουν τους υποκινητές και δεν καταδικάζουν την εισβολή των φασιστών στο όνομα μιας επιχειρηματολογίας περί εθνικού διχασμού ( θεωρία ίσων αποστάσεων). Επιχείρημα που δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι ανοχής για την αποσιώπηση της φυσιογνωμίας τους ούτε βέβαια ταύτισης των καταλήψεων και τσουβάλιασμα κάθε μορφής διεκδίκησης (θεωρία δύο άκρων). Εμείς ξεκάθαρα δεν χαρίζουμε τα παιδιά μας στους φασίστες! Συζητάμε με τους μαθητές και τους ενημερώνουμε!

3.Το σύνθημα που είδαμε σε πανό κατάληψης «Η δημοκρατία πούλησε την Μακεδονία», προσοχή όχι ένα κόμμα, μια κυβέρνηση αλλά η ίδια η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, αντανακλά τις ορέξεις όσων διαχρονικά εργάζονται για την κατάργησή της Προσβάλλει την ιστορική μνήμη της καταδίκης του ναζισμού από τους λαούς που δεινοπάθησαν, παραχαράσσει την ίδια την ιστορία. Σαν εκπαιδευτικοί οφείλουμε να παρέμβουμε για να υπερασπιστούμε την δημοκρατία-με τα όποια κενά και σοβαρές ελλείψεις εμφανίζει- και όχι να εκθέσουμε ως ανεπεξέργαστο στοιχείο την νεολαία μας βορά στις ορέξεις των εκπροσώπων του ναζισμού. Επιλέγουμε καταλήψεις για τη ζωή και όχι καταλήψεις για τον θάνατο.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην φοβούνται και να απομονώσουν οποιαδήποτε φωνή μίσους , μισαλλοδοξίας και φασισμού υπερασπιζόμενοι την εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της.