Με αφορμή τη συζήτηση που άνοιξε στην 88η Γενική Συνέλευσης της ΔΟΕ,
αλλά και μετά απ’ αυτήν, για το θέμα των μαθημάτων ειδικοτήτων και τη
διδασκαλία τους στο Δημοτικό επαναδημοσιεύουμε τη θέση της ΑΣΕ, η οποία
κατατέθηκε στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων και την 88η Γενική Συνέλευση
της ΔΟΕ.
Πρόταση ΑΣΕ προς
τις Γ.Σ. και τα Δ.Σ. Μάης Ιούνης 2019
Για τους
εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Το σημερινό
σχολείο που υπηρετεί τους στόχους της αγοράς, ανεξάρτητα πώς ονομάζεται και ποια μορφή έχει,
στηρίζεται και στηρίζει την ελαστική εργασία και τσακίζει τα μορφωτικά και
εργασιακά δικαιώματα.
Στην πολιτική της
σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων αποτυπώνονται οι κατευθύνσεις της
ΕΕ, του ΟΟΣΑ που αντιμετωπίζουν την
παιδεία, την υγεία ως εμπόρευμα και όχι ως κοινωνικά αγαθά. Που θέλουν οι
τομείς αυτοί να λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με όσο το δυνατόν
λιγότερες δαπάνες για το κράτος.
Στο
σχολείο αυτό ο δάσκαλος, από επιστήμονας και εκπαιδευτικός, μετατρέπεται «σε πολυεργαλείο» που τα κάνει όλα και
συμφέρει και που θα πρέπει να αξιολογείται και γι’ αυτό.
Σήμερα που η
επιστήμη και η τεχνολογία έχουν φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα και η ανθρώπινη
γνώση κατακτά νέα πεδία, διεκδικούμε ένα σχολείο που να ανοίγει τους ορίζοντες
των μαθητών μας και να βοηθάει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητά τους.
Ένα σχολείο που θα τους βοηθά να οργανώνουν τη σκέψη και τη ζωή τους, τη
συλλογική δραστηριότητα τους μέσα και έξω από το σχολείο, σύμφωνα με τις
ανάγκες της ηλικίας τους. Που θα καλλιεργεί, θα δίνει ώθηση στις κλίσεις και τα
ενδιαφέροντά τους, στην πρωτοβουλία και την εφευρετικότητά τους. Υπό αυτό το πρίσμα κάθε εκπαιδευτικός θα
πρέπει να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο!
Με βάση τα
παραπάνω: Με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά
σχολεία, να συνεδριάσουν, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε
νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και
δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη
στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής
αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής,
πληροφορικής), ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Π. Ε.
την πλήρη κάλυψή τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Διεκδικούμε
εδώ και τώρα:
·
Μόνιμη
και σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους!
·
Μονιμοποίηση
εδώ και τώρα των πάνω από 30.000 συμβασιούχων αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων
των ειδικοτήτων, που εργάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, για να
καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων. Καμία απόλυση!
·
Να διδάσκονται τα μαθήματα ειδικοτήτων (Εικαστικά, Θεατρική
Αγωγή, Μουσική, Φυσική Αγωγή, ΤΠΕ, Ξένες Γλώσσες) από τους αντίστοιχους
εκπαιδευτικούς. Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο.
·
Την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής σε Ε' και ΣΤ
τάξη, του μαθήματος ΤΠΕ σε δίωρη βάση σε Γ' και ΣΤ', καθώς και την επαναφορά
των ωρών που περικόπηκαν από τα μαθήματα Μουσικής, Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών και
Ευέλικτης Ζώνης.
·
Την ενίσχυση της Καλλιτεχνικής Παιδείας, της Φυσικής Αγωγής,
την ουσιαστική είσοδο και χρήση της Πληροφορικής, καθώς και τη δυνατότητα όλων
των παιδιών να διδάσκονται τη δεύτερη Ξένη Γλώσσα που επιθυμούν στο σχολείο.
·
Την
εξίσωση του διδακτικού ωραρίου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αυτό της
Δευτεροβάθμιας.
·
Τη σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες με βάση
τις σημερινές ανάγκες. Ο κάθε εκπαιδευτικός ειδικότητας να μετακινείται το πολύ
σε δύο σχολεία.
·
Την πλήρη καταγραφή, απόδοση και δημοσιοποίηση όλων των κενών
εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με πλήρη διαφάνεια και χωρίς καμία παρατυπία.
·
Να πραγματοποιείται στα τέλη Αυγούστου και σε μία μεγάλη φάση
η πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών ώστε να καλύπτονται από 1η
Σεπτέμβρη όλα τα κενά σε όλα τα σχολεία.
Μάης Ιούνης 2019