Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020

ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) Ημαθίας: Για τη συνάντηση της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) Ημαθίας με τον κ. Προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας με αντικείμενο τους όρους ανοίγματος των σχολικών μονάδων

 

Για τη συνάντηση της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) Ημαθίας με τον κ. Προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας με αντικείμενο τους όρους ανοίγματος των σχολικών μονάδων

Βέροια, 21/9/2020

Με αφορμή το καυτό θέμα των όρων και των προϋποθέσεων με τους οποίους άνοιξαν οι σχολικές μονάδες, αντιπροσωπεία της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (ΠΑΜΕ) συναντήθηκε στις 18/9, με τον Δ/ντή Α/θμιας Εκπ/σης, κ. Πυρινό Δημήτριο.

Έχοντας αποκομίσει μία εικόνα από τις περιοδείες που κάναμε σε Δημοτικά σχολεία όλο το προηγούμενο διάστημα κι αφουγκραζόμενοι τις εύλογες ανησυχίες και τους φόβους των συναδέλφων μας, θέσαμε συγκεκριμένα προβλήματα στον Προϊστάμενο, τα οποία, κατά τη γνώμη μας, αν δεν λυθούν άμεσα, δε διασφαλίζονται οι όροι ασφαλής για τη δημόσια υγεία, λειτουργίας των σχολείων:

1)      Το ζήτημα της καθαριότητας και της απολύμανσης των σχολείων. Τα σχολεία άνοιξαν με πλήρη ανεπάρκεια του προσωπικού καθαριότητας στις σχολικές μονάδες αφού προσλήφθηκε ο περσινός αριθμός καθαριστριών, πριν ακόμα ξεσπάσει η πανδημία και μάλιστα, σε μεγάλο βαθμό με 3ωρη απασχόληση. Ως άμεσο αποτέλεσμα πολλές σχολικές μονάδες στερούνται επαρκούς καθαριότητας-απολύμανσης, αφού τις περισσότερες ώρες λειτουργίας δεν υπάρχει καθαρίστρια στο σχολείο! Με αυτόν τον τρόπο τσαλαπατιούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα που απαιτούν συνεχή καθαρισμό των επιφανειών, καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων.

Ο κ. Προϊστάμενος  ισχυρίστηκε πως υπάρχουν καθαρίστριες σε όλα τα σχολεία κι ότι ο ΕΟΔΥ δεν ζητά να γίνεται καθαριότητα στη διάρκεια της ημέρας (!!!), επειδή τα τμήματα είναι σταθερά, πάρθηκαν τα απαραίτητα μέτρα, τα παιδιά δεν κολλούν και δεν μεταδίδουν εύκολα τον ιό κι ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν ανάγκες για περισσότερες καθαρίστριες!!!

2)        Θέσαμε, επίσης τον μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τάξη, που δυναμιτίζει την οποιαδήποτε προσπάθεια για τήρηση αποστάσεων και εγείρει τεράστια ερωτήματα για την υγεία και τη ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών. Επισημάναμε τις θέσεις μας για σχολεία ανοιχτά και καθαρά, με ολιγομελή τμήματα ως 15 μαθητών, επάρκεια μέσων ατομικής προστασίας, επάρκεια καθαρισμού-απολύμανσης, εξεύρεση απαραίτητων αιθουσών, πρόσληψη του απαιτούμενου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού και διασφάλιση της ασφαλής – χωρίς συνωστισμό - μεταφοράς των μαθητών στα σχολικά λεωφορεία.

Ο κ. Προϊστάμενος αρχικά επανέλαβε τα κυβερνητικά επιχειρήματα περί «ανέφικτου-μη ρεαλιστικού» αιτήματος ανέγερσης αιθουσών σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.  Στην επισήμανσή μας ότι αφενός η κυβέρνηση είχε 4 ολόκληρους μήνες να προετοιμάσει το άνοιγμα των σχολείων και να βρει ή να μισθώσει αίθουσες κι αφετέρου υπάρχουν κατάλληλοι χώροι στον νομό μας, που θα μπορούσαν να στεγάσουν κάποια πολυπληθή τμήματα αλλά ακόμα και κλειστές αίθουσες σχολείων  η επιχειρηματολογία άλλαξε: δεν μπορούν να σπάσουν τα τμήματα, επειδή δεν υπερβαίνουν το όριο των 25 μαθητών (!).

3)        Θέσαμε, τέλος, το πρόβλημα της αναπλήρωσης σε περίπτωση έκτακτης, βραχυχρόνιας απουσίας συναδέλφου (τι γίνεται με τους μαθητές του), ζητώντας να μην καταστρατηγείται το διδακτικό ωράριο κανενός συναδέλφου. Εκεί η απάντηση ήταν αφοπλιστική!: «Θα απασχολούν το τμήμα οι συνάδελφοι που έχουν κενά» (!). Επισημάναμε πως κάθε «απασχόληση» τμήματος από συνάδελφο που έχει ήδη συμπληρώσει το διδακτικό του ωράριο, θεωρείται διδακτικό ωράριο, συνεπώς οποιαδήποτε ανάθεση τέτοιου είδους – που πρέπει να είναι γραπτή και αιτιολογημένη - είναι καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου του συναδέλφου και θα πρέπει να πληρώνεται ως υπερωρία (την οποία όμως μπορεί να αρνηθεί να εκτελέσει).

Επισημάναμε, τέλος, την ανάγκη να προσληφθεί (αν όχι σε επίπεδο Σχολικής Μονάδας, τότε σε επίπεδο Δ/νσης), κυρίως αυτή την περίοδο, επιπλέον προσωπικό, για να καλύπτει αυτές τις περιπτώσεις. Διαφορετικά, οι Σύλλογοι των Διδασκόντων να διαμορφώνουν μεταβατικά προγράμματα.

 

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες

Είναι σαφές πως οι θέσεις του κ. Προϊσταμένου (λαμβάνοντας υπόψη και τις πρόσφατες δηλώσεις του στον τοπικό Τύπο, για το άνοιγμα των σχολείων) είναι απολύτως εναρμονισμένες με την κυβερνητική γραμμή.

Όλα βαίνουν καλώς για τον κ. Προϊστάμενο κι ας στοιβάζονται 25 μαθητές μέσα σε αίθουσες κλουβιά, ακόμα και σε κοντέινερς με μόνο εφόδιο μια μάσκα κι ένα παγουρίνο!

Όλα βαίνουν καλώς για τον κ. Προϊστάμενο κι ας μην υπάρχει επαρκής καθαρισμός και απολύμανση σε πολλά σχολεία στην πρωινή ζώνη! Κι ας στοιβάζονται οι μαθητές σα σαρδέλες μέσα στα σχολικά λεωφορεία!

Συνάδελφε, συναδέλφισσα

είναι η ώρα να βγάλεις τα συμπεράσματά σου για τις συνδικαλιστικές παρατάξεις εκείνες, τα στελέχη των οποίων δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα το βράδυ να κοιμούνται στην καρέκλα του συνδικαλιστή – ακόμα και του Προέδρου του σωματείου ή του αιρετού – και το πρωί να ξυπνούν στην καρέκλα του Διευθυντή Εκπαίδευσης, από την οποία υπηρετούν κι εφαρμόζουν πολιτικές που υποτίθεται πως αντιπάλευαν!

Τα περισσότερα από τα αιτήματα που ο κόσμος της εκπαίδευσης προβάλλει αυτές τις μέρες είναι πάγια (διορισμοί-προσλήψεις, μονιμοποίηση προσωπικού καθαριότητας, ανέγερση σύγχρονων σχολικών κτιρίων) κι είναι τώρα η ώρα να τα διεκδικήσουμε πιο δυναμικά, σε συμπόρευση με τους γονείς των μαθητών μας.

Σας καλούμε σε αγωνιστική επαγρύπνηση.

ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΒΟΥΒΟΙ, ΟΥΤΕ ΑΠΡΑΓΟΙ!

ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΥΜΜΕΝΑ ΣΤΟΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝΕ ΦΩΝΗ! 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ