Για τη συνάντηση αντιπροσωπείας των δύο ΣΕΠΕ με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε. Ημαθίας για τους προτεινόμενους εκτεταμένους υποβιβασμούς σχολικών μονάδων
Βέροια, 9/12/2020
Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 7/12, συνάντηση αντιπροσωπείας των 2 ΣΕΠΕ Ημαθίας με τον Δ/ντή Α/θμιας Εκπ/σης κ. Δ. Πυρινό, για να επανεκφραστεί η ρητή αντίθεση των σωματείων σε συγχωνεύσεις-καταργήσεις και υποβιβασμούς σχολικών μονάδων και να ζητηθεί να μην καταθέσει την τελική εισήγησή του για τον υποβιβασμό 15 περίπου σχολικών μονάδων!!! (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων) στον νομό.
Μάλιστα, ο κ. Προϊστάμενος χαρακτήρισε τις θέσεις αυτές "θέσεις-φαντάσματα" (όταν κάθε οργανική είναι απαραίτητη τον Σεπτέμβρη, που ενώ φαίνονται πλεονάσματα 35-40 ατόμων, στο τέλος δεν μπορούμε να βρούμε συναδέλφους, για να λειτουργήσουμε τα σχολεία) και μας πληροφόρησε ότι στον αρχικό σχεδιασμό του ήταν 30!!! τα προτεινόμενα σχολεία προς υποβιβασμό!
Ο Προϊστάμενος δικαιολόγησε την απόφασή του για τους υποβιβασμούς, πατώντας βασικά, στο τελευταίο, αντιδραστικό Πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης της Ν.Δ. για την εκπαίδευση με το οποίο αυξήθηκε – εν μέσω μάλιστα πανδημίας - ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις στους 25, πολυνομοσχέδιο που η κυβέρνηση της ΝΔ – όπως άλλωστε έκανε και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - το ψήφισε εν μέσω Πανδημίας, με κλειστά σχολεία και με το εκπαιδευτικό κίνημα να μην μπορεί να οργανώσει σωστά την αντίδρασή του.
Μας υπενθύμισε δε, ότι στην Α' τάξη, το τμήμα σπάει με 30! μαθητές!!! Θεωρεί μάλιστα, ότι, "βάση της αναλογίας αυτής (1:25), είναι αυτονόητοι οι υποβιβασμοί, στα πλαίσια Ισονομίας, Δικαιοσύνης και Αναλογικότητας, στη σύγκριση με άλλα σχολεία" (!!!). Φαίνεται, όμως, πως για τον κ. Προϊστάμενο, οι προαναφερθείσες αξίες πάνε περίπατο, όταν πρόκειται για την τηλεκπαίδευση και την ισότιμη πρόσβαση μαθητών και εκπαιδευτικών σε αυτήν, αφού η κυβέρνησή του δε φρόντισε να εξασφαλίσει τίποτε από υλικοτεχνική υποδομή στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Εξέφρασε, μάλιστα, την ανησυχία του πως "με την ψηφιακή αναβάθμιση και τον έλεγχο (My School), εκτιθέμεθα σα νομός και θα έρθουμε σε πολύ δύσκολη θέση", ευθύνη βέβαια, που βαραίνει μόνο τον ίδιο, ως στέλεχος Διοίκησης, κι όχι τον ΣΕΠΕ και το Δ.Σ. Ευθύνη την οποία γνώριζε πολύ καλά ότι θ' αναλάμβανε, διεκδικώντας και αποδεχόμενος τη θέση αυτή, και μαζί με αυτήν και την υλοποίηση όλων των υπόλοιπων αντιδραστικών κι αντιεκπαιδευτικών μέτρων που θα κληθεί να υλοποιήσει (Αξιολόγηση, Δεξιότητες, Καταργήσεις/Συγχωνεύσεις/Υποβιβασμούς) στη συνέχεια της θητείας του και που έρχονται σ' ευθεία αντίθεση με τις θέσεις που υποτίθεται ότι υποστήριζε, κατά τη διάρκεια της συνδικαλιστικής του δράσης, με την παράταξη της ΔΑΚΕ.
Οι εφησυχαστικές δηλώσεις του ότι κανείς συνάδελφος δε θα βρεθεί εκτός νομού, λόγω αυξημένων συνταξιοδοτήσεων, δεν εμπνέουν καμία εμπιστοσύνη, όταν η "Κινητικότητα των Δημοσίων Υπαλλήλων" είναι στρατηγική επιλογή όλων των αστικών κυβερνήσεων που επί χρόνια κλίνουν το "λιγότερο Κράτος" σε όλες τις πτώσεις (έτσι μετακινεί γιατρούς και νοσηλευτές - εκτός από ασθενείς με Covid - ακόμη και τώρα, για να μη διορίσει άλλους).
Σε κάθε περίπτωση, είναι απόλυτα βέβαιο πως για τους συναδέλφους εκείνους που θα χάσουν την οργανική τους θέση θα αρχίσει μια μακρά περίοδος αβεβαιότητας, μετακινήσεων και ταλαιπωρίας!
Ως ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) Ημαθίας καταστήσαμε σαφές στον κ. Προϊστάμενο σε όλους τους τόνους την κάθετη αντίθεσή μας σε κάθε προσπάθεια συγχώνευσης, κατάργησης ή υποβιβασμού σχολικών μονάδων.
Ζητήσαμε με τον πιο σαφή τρόπο να αποσύρει τους προτεινόμενους υποβιβασμούς των σχολικών μονάδων, χωρίς να μπαίνουμε σε παζάρια και αντιπροτάσεις για δήθεν «αναίμακτες λύσεις», όπως προτείνουν συνδικαλιστές των άλλων παρατάξεων.
Η ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) δεν μπλέκεται σε καμία συζήτηση για το ποιο σχολείο είναι "ρεαλιστικό και λογικό" να υποβιβαστεί, να συγχωνευτεί ή να καταργηθεί. Αυτό είναι θλιβερό γνώρισμα άλλων συνδικαλιστικών δυνάμεων που είναι έτοιμες να συνδιαλλαγούν επ' αυτού και να βάλουν πλάτη. Δε θα μπούμε στη λογική της διαχείρισης, να δώσουμε «λύσεις» εκεί που η κυβέρνηση και το σύστημα που υπερασπίζεται δημιουργούν τα προβλήματα. Δε θα προτείνουμε να υποβιβάζονται και να κλείνουν τα 1θ, 2θ, 3θέσια σχολεία (μαζί με τα Κέντρα Υγείας που κλείνουν οι κυβερνήσεις), διώχνοντας τις λίγες οικογένειες που επιλέγουν να μείνουν στα χωριά και τις ακριτικές περιοχές.
Συνάδελφοι, προσοχή!
Να μην εγκλωβιστούμε στις παγίδες που μας στήνουνε:
Την παγίδα της αναλογίας εκπαιδευτικών-μαθητών 1:25, που μας φόρεσε η κυβέρνηση. Εμείς διαχρονικά διεκδικούμε μειωμένες αναλογίες, 1:20 (Γ', Δ', Ε', ΣΤ') και 1:15 (Νηπιαγωγείο και Α', Β'), πόσω μάλλον τώρα, που η διεκδίκηση συνοδεύεται με το λαϊκό αίτημα για σπάσιμο τμημάτων.
Την παγίδα του "δημογραφικού", που δημιούργησαν αυτοί που με τις πολικές τους καταδίκασαν στην ανεργία και στη μετανάστευση, πάνω από 500.000 νέους επιστήμονες (δυνητικά 500.000 νέες οικογένειες)
Ως ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) Ημαθίας, δημόσια ζητάμε από τον κ. Διευθυντή Εκπαίδευσης:
Να μην προβεί στην τελική εισήγηση για κανένα σχολείο, σεβόμενος τις διαχρονικές ομόφωνες θέσεις της ΔΟΕ και των ΣΕΠΕ, τις σχεδόν ομόφωνες γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων και τη θέση των γονιών κι όλης της κοινωνίας.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ