Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021

ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) Ημαθίας: Για το ωράριο συναδέλφισσας αναπληρώτριας - Καταγγελία


Για το ωράριο συναδέλφισσας αναπληρώτριας - Καταγγελία

Βέροια, 9/3/2021

Καταγγέλλουμε τη στάση των μελών του Δ.Σ., για την κωλυσιεργία που επιδεικνύουν στη στήριξη του δίκαιου αιτήματος συναδέλφου Αναπληρώτριας για αποκατάσταση του εργασιακού της ωραρίου, που καταστρατήγησε η διεύθυνση του σχολείου όπου υπηρετεί .

Καταγγέλλουμε και την αντιμετώπιση του ζητήματος από τη Δ/νση Α/θμιας, αρχικά με τον εμπαιγμό της 20ήμερης και πλέον καθυστέρησης, στην έγγραφη απάντηση του αιτήματός της, αλλά και την έωλη επιχειρηματολογία που ανέπτυξε σε αυτήν, προκειμένου να πείσει για τη διπλή παρατυπία που εφαρμόστηκε σε βάρος της συναδέλφου.

Από 27 Ιανουαρίου είχε έλθει στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας ένα θέμα καταστρατήγησης των ωρών συναδέλφου Ειδικότητας Εικαστικών (Αναπληρώτριας), από τη διεύθυνση σχολείου της πόλης. Συγκεκριμένα, αντί να της διαθέσουν όλες τις ώρες του μαθήματός της στον πρωινό κύκλο πρώτα και να την κατεβάσουν στο Ολοήμερο τμήμα μόνο αν της περίσσευαν ώρες, η διεύθυνση του σχολείου της αφαίρεσε 2 ώρες από τον πρωινό κύκλο (τις οποίες και έδωσε στους δασκάλους των τάξεων!) και έστειλε τη συνάδελφο για 2 ώρες στο Ολοήμερο. Και σα να μην έφτανε αυτό το "ατόπημα", οι πρωινές 2 ώρες αφαιρέθηκαν από 2 τμήματα (μία ώρα από το καθένα), με αποτέλεσμα, το Διδακτικό Αντικείμενο των Εικαστικών να διδάσκεται στα τμήματα αυτά από 2 εκπ/κούς: τον εκπ/κό της Ειδικότητας (1 ώρα για κάθε τμήμα) και τους δασκάλους των 2 τμημάτων (από μία ώρα ο καθένας)

 Αναλυτικά:

Σύμφωνα με τις υπ' αριθμ. 1858, 1859 και 1860/2017 αποφάσεις του Σ.τ.Ε., τα μαθήματα ειδικοτήτων (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Μουσική, Γυμναστική, Πληροφορική), θα μπορούν να ανατίθενται σε άλλους εκπαιδευτικούς μόνο «κατ’ εξαίρεση και εκτάκτως»: α) εφόσον δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός, και β) εφ' όσον διαπιστώνεται, κατά περίπτωση, ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές (και μάλιστα, να πιστοποιείται με αιτιολογημένη διοικητική πράξη η επάρκεια των εκπαιδευτικών που καλούνται να τα διδάξουν).

Συνεπώς, καθίσταται πειθαρχικό παράπτωμα η ανάθεση διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων σε άλλους εκπ/κούς, παρόντων των αντίστοιχων Ειδικοτήτων, πέρ’ από την αντιεπιστημονική, αντιπαιδαγωγική και αντισυναδελφική παράμετρο του ζητήματος. Η υποχρεωτική πρωινή Ζώνη καλύπτεται κατά προτεραιότητα (όλων ανεξαιρέτως των σχολείων του νομού) και μετά η προαιρετική του Ολοήμερου (και τι θα συμβεί με τις ώρες της συναδέλφου, αν ανασταλεί η λειτουργία του Ολοήμερου;).

Το ίδιο θέμα απασχόλησε και πέρσι τους Αναπληρωτές στο νομό (καθώς διαπιστωνόταν παρόμοια καταστρατήγηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων), που τους ανάγκασε στη σύνταξη επιστολής διαμαρτυρίας προς τη Δ/νση (και όλους τους αρμόδιους φορείς), η οποία οδήγησε τον απελθόντα Δ/ντή Εκπ/σης, κ. Διαμαντόπουλο, σε αποστολή εγγράφου προς τα σχολεία, για προτεραιότητα στην κάλυψη του υποχρεωτικού πρωινού κύκλου, προκειμένου να πάψει η αυθαιρεσία στο καθεστώς των αναθέσεων των μαθημάτων ειδικοτήτων.

Πέραν της νομικής διάστασης του ζητήματος (τι πραγματικά ισχύει και πως ο καθένας νομίζει ότι μπορεί να ερμηνεύσει το νόμο), δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην κοινωνική-ανθρωπιστική του, καθώς πρόκειται για νεαρή μητέρα, την οποία προφανώς πρέπει οι Σύλλογοι των Διδασκόντων να διευκολύνουν να επιστρέφει νωρίς στο μικρό παιδί της, στη Θεσσαλονίκη, όπου διαμένει (γι’ αυτό και ο νομοθέτης της ελαφρύνει το ωράριο, κατά 2 ώρες εβδομαδιαία).

Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΠΑΜΕ), θεωρούμε το ζήτημα μείζονος σημασίας, καθώς δεν αφορά μόνο στα καθαρά εργασιακά θέματα, αλλά άπτεται και του ζητήματος διαχείρισης προσωπικού (και της θέσης των Παρατάξεων επ' αυτού) και του τρόπου λειτουργίας του Δ.Σ. του Συλλόγου μας.

Για τη θέση των υπολοίπων Παρατάξεων, που καιροπετούνε τη συνάδελφο εδώ και πάνω από έναν μήνα ("να τηλεφωνήσουμε πρώτα στη δ/νση του σχολείου, μετά στη Δ/νση Α/θμιας, να περιμένουμε την απάντηση της Δ/νσης..."), αλγεινή εντύπωση προκαλούν οι πιο κάτω τοποθετήσεις τους:

1) Ότι η θέση του απελθόντος Προϊσταμένου για το Π.Δ.79, ήταν προσωπική του ερμηνεία! ("Δρυός πεσούσης, πας ανήρ ξυλεύεται...") και ότι "δεν είναι πουθενά καταγεγραμμένο ότι πρέπει να συμπληρώνεται πρώτα το πρωινό ωράριο και μετά το απογευματινό" - είναι θολό το τοπίο γι’ αυτούς (ΔΗΣΥ-ΔΑΚΕ-ΕΡΑ).

2) Ότι "η απόφαση ανάθεσης των ωρών είναι του Συλλόγου των Διδασκόντων. του σχολείου, οι Ειδικότητες είμαστε πολλοί και να λέμε τη διαφωνία μας στις συνεδριάσεις" (για να μην παίρνονται αποφάσεις σε βάρος μας προφανώς) (ΔΑΚΕ).

3) Ότι οι δάσκαλοι το σπουδάσανε το αντικείμενο των Εικαστικών στο Πανεπιστήμιο και δώσανε εξετάσεις σε αυτό, άρα υπάρχει επάρκεια στη διδασκαλία του. (ΔΗΣΥ)

4) Ότι, "όταν κοιτάξουμε τα συμφέροντα της μιας Ειδικότητας, θα έρθουμε σε αντιπαράθεση με τα συμφέροντα μιας άλλης Ειδικότητας" (ΔΗΣΥ).

5) Ότι οι Ειδικότητες πρέπει να είναι υποστηρικτικές στη δουλειά των δασκάλων - η Ειδικότητα έρχεται και κουμπώνει δίπλα στο δάσκαλο, διαθεματικά, δεν ενδιαφέρει τόσο πολύ το γνωστικό επίπεδο, αλλά η συνεργασία, ώστε αυτό που κάνει ο υπεύθυνος του τμήματος να το κατανοήσουν τα παιδιά ακόμα καλύτερα" (ΔΗΣΥ).

6) Ότι η δ/νση του σχολείου είναι διατεθειμένη να αλλάξει το πρόγραμμα, αν έκανε λάθος και της το ζητήσουνε από τη Διοίκηση (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ).

7) Ότι, "σύμφωνα με το Π.Δ.79/2017, τα Διδακτικά Αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής μπορούν να ανατίθενται σε περισσότερους από έναν εκπ/κούς" (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ), παραβλέποντας ότι κάποτε η Α.Α. ήταν ένα μάθημα, που διδασκόταν από δασκάλους και, με την έλευση των Ειδικοτήτων στα σχολεία, χωρίστηκε σε διακριτά αντικείμενα (Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική), καθένα από τα οποία όντως, ανατίθεται σε περισσότερους εκπ/κούς, αλλά δεν "σπάει" το ίδιο. 

8) Ότι "επιβάλλεται να υπάρχουν Ειδικότητες στο Ολοήμερο, γιατί το αντικείμενό του είναι η Δημιουργική Απασχόληση και οι Πολιτιστικές Δραστηριότητες" (ΔΗΣΥ).

9) Ότι "από τη στιγμή που το Πρόγραμμα το ενέκρινε ο Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων, εμείς περιττεύει να κρίνουμε αν είναι σωστό ή όχι" (ΔΗΣΥ)

10) Ότι, σύμφωνα με την ενημέρωση της δ/νσης του σχολείου, για την ανάθεση των ωρών "συνεδρίασε ο Σύλλογος Διδασκόντων και συμφώνησαν οι συνάδελφοι στον καταμερισμό, για την πιο εύρυθμη λειτουργία του σχολείου(!)"(ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ)

Προφανώς και αντιλαμβανόμαστε τελείως διαφορετικά τον ρόλο ενός Σωματείου, με τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ., ο οποίος σαφώς δεν είναι να υλοποιεί τις αποφάσεις της Διοίκησης, αλλά να προασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων - της συναδέλφου Αναπληρώτριας εν προκειμένω. Η συνάδελφος απευθύνθηκε στο Σωματείο της και τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. της είπανε ν’ απευθυνθεί στη Διοίκηση (!). Δηλαδή, της υποδείξανε την ατομική οδό, αντί της συλλογικής. Με αυτές τις λογικές, δεν έχει λόγο ύπαρξης ο Σύλλογος και είναι περιττό να έχουμε άποψη για το πώς κινείται η Διοίκηση

Όσο για την απάντηση της Δ/νσης Α/θμιας, αυτή παραθέτει τους ίδιους νόμους που επικαλέστηκαν τα μέλη του Δ.Σ., ερμηνεύοντάς τους τελείως αυθαίρετα, αναπτύσσει σοφιστείες, ευσχήμως πετάει το μπαλάκι στη δ/νση του σχολείου και τον Σύλλογο των Διδασκόντων, αγνοεί παντελώς κι επιδεικτικά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (που είναι μεταγενέστερη των άνω δημοσιεύσεων/αποφάσεων) - μόνο που δε ζητήσανε από τη συνάδελφο να δείξει ευγνωμοσύνη που της κάνανε τη χάρη και της δώσανε μόνο ώρες της ειδικότητάς της κι όχι κάτι άσχετο (Ευέλικτη Ζώνη ή Πολιτιστικούς Ομίλους).

Ζητάμε από το υπόλοιπο Δ.Σ., να προχωρήσει άμεσα σε Παράσταση Διαμαρτυρίας στον Προϊστάμενο, στη Δ/νση του σχολείου όπου παρατηρήθηκε το πρόβλημα, σε ενημέρωση της  ΔΟΕ και της Συντονίστριας των Εικαστικών.

Καλούμε τους συναδέλφους να μη γίνονται συνένοχοι, με την υπογραφή τους στα Πρακτικά, παρόμοιων αντισυναδελφικών και αντιεκπ/κών επιλογών της Διοίκησης,.

Καλούμε και τους συναδέλφους των Ειδικοτήτων, να διεκδικούν το δίκιο τους, να καταγγέλλουν οποιαδήποτε καταστρατήγηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, να ενημερώνουν το Σωματείο και να απαιτούν την παρέμβασή του

Συνάδελφοι,

Δεν είναι τόσο νομικό το θέμα, όσο ιδεολογικό: τι σχολείο θέλουμε. Θέλουμε ένα αποστεωμένο δημόσιο σχολείο, μόνο με τα παραδοσιακά, ακαδημαϊκά, γνωστικά αντικείμενα, με τον δάσκαλο-πολυεργαλείο να διδάσκει όλα τα αντικείμενα, για να είναι φτηνότερη η Εκπ/ση για το Κράτος ή οραματιζόμαστε ένα σχολείο με όλο το εξειδικευμένο προσωπικό που εμπλουτίζει την εκπ/κή διαδικασία, με τις αναβαθμισμένες γνώσεις του, σε Γνωστικά Αντικείμενα που ολοκληρώνουν την προσωπικότητα του μαθητή, ενισχύουν τη δυνατότητα Έκφρασης και Φαντασίας του, διευρύνουν τους ορίζοντές του και "χτίζουν" πιο στέρεα την Κοινωνία που θέλουμε; Γιατί, αν θέλουμε το δεύτερο, ακόμα κι αν οι κυβερνητικές και υπουργικές αποφάσεις κινούνται σε αντιδραστική κατεύθυνση, οφείλουμε να τις αντιπαλέψουμε μέχρι να καταργηθούν. Όχι να τις επικαλούμαστε για να διαχειριστούμε τις αντιεκπαιδευτικές επιλογές των αστικών κυβερνήσεων.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΠΑΜΕ) ΗΜΑΘΙΑΣ