Ένα διαφορετικό κάλεσμα προς τις/τους νηπιαγωγούς
μας
Μία τυπική μέρα στο νηπιαγωγείο…
(κάθε
ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις δεν είναι καθόλου τυχαία)
Πέμπτη 14
Νοεμβρίου 2025
08:00:
Είμαι στο σχολείο από τις 07:30.
Στο ένα χέρι ο καφές στο άλλο το ποντίκι να ρολάρει καμιά 30αρια e-mails από τη
Διεύθυνση. Όλα με την ένδειξη
«ΕΠΕΙΓΟΝ», γραμμένα με εκείνο το ύφος που κάνει ακόμα και τον καφέ να τρέμει
από άγχος.
Ένα τέταρτο πριν την πρωινή προσέλευση καταφέρνω να τακτοποιήσω
κάποιες λεπτομέρειες από την αίθουσα -
μία αίθουσα συχνά
καμαρούλα μια σταλιά, ενίοτε και προκατασκευασμένη
που πλημμυρίζει, όταν ο καιρός έχει κέφια!
08:30:
Πρωινή προσέλευση. 25 παιδιά, 8 εθνικότητες, 4
διαφορετικές μητρικές γλώσσες! Ένα παγουρίνο με νερό απειλεί να γίνει τσουνάμι
κι εγώ παλεύω να βάλω τις επιστημονικές μου γνώσεις σε τάξη. Πώς θα χωρέσουν τόσα παιδιά σ’ αυτή την
αίθουσα-κουτί; Αρκεί άραγε η νέα διαρρύθμιση των τραπεζιών; Θα δείξει… Το Υπουργείο πάντως ισχυρίζεται ότι «όλοι οι καλοί
χωράνε»! Μόνο οι εκπαιδευτικοί περισσεύουν φέτος…
09:30:
Το εβδομαδιαίο πλάνο προβλέπει
δράσεις γύρω από το θέμα «Η βιωματική αξιοποίηση της Δημοκρατίας υπό το
πρίσμα της καινοτομίας»!... Αναρωτιέμαι, να ξεκινήσω με τον ψεκασμό των μαθητών
δημοτικού έξω από τη Διεύθυνση Α’ Αθήνας, για να κατανοήσουν καλύτερα το νόημα
της δημοκρατίας τους;
Και φυσικά να μην ξεχάσω: στο σπίτι, μεταξύ μαγειρέματος και πλυντηρίου, να κάνω
τους σχεδιασμούς μου για 4 εργαστήρια Δεξιοτήτων και 3 Δράσεις Ενεργού Πολίτη.
Χαρτόκουτα και ανακυκλώσιμο υλικό θα βρω σίγουρα στους κοντινούς κάδους
απορριμμάτων ή έξω από Super Markets. Πού λεφτά για χαρτόνια από το
βιβλιοπωλείο; Έτσι κι αλλιώς «Η πράσινη ανάπτυξη φοριέται πολύ τελευταία» λέω
στον εαυτό μου και παρηγοριέμαι…
12:00:
Ξέπνοη!! επανέρχομαι δριμύτερη
μπροστά στην οθόνη, για να ενημερώσω
το myschool, να γράψω τις απουσίες, να απαντήσω σε μηνύματα γονέων, να
συμπληρώσω έντυπα για τη σχολική επιτροπή, να κλείσω παραγγελίες για τις
προμήθειες και 2-3 παιδαγωγικές εκθέσεις… Τελείωσα;;; Όχι φυσικά! Ακολουθούν
εσωτερικοί κανονισμοί για αυτορρύθμιση του χάους και σχεδιασμοί που θα συνδράμουν ν’ ανέβουμε τα σκαλοπάτια της
αξιολόγησης κόντρα στο γειτονικό σχολείο.
Όλα αυτά τα επείγοντα δεν χωρούν
σε μία εργάσιμη μέρα. Στην πραγματικότητα δεν τελειώνουν ΠΟΤΕ! Αναγκαστικά θα
κλέψουν χρόνο από το απόγευμα, από την οικογένεια, από το μάθημα των παιδιών, από τη ζωή…
Η ευθύνη τεράστια και αποκλειστικά ατομική για τη λειτουργία ολόκληρης της
Προσχολικής Εκπαίδευσης: κτιριακές υποδομές σαθρές, που με μαγικά πρέπει να ανταποκριθούν
στο παιδαγωγικό έργο, σχεδιασμοί πολιτικής προστασίας επί χάρτου σε σχολεία που
στερούνται αντισεισμικούς ελέγχους και πιστοποιημένη πυροπροστασία, η ολόπλευρη
ανάπτυξη των παιδιών συνθλίβεται από εκγυμνάσεις σε δεξιότητες.
13:00: Υποθετικά
σχολάω.
Κοιτάω στα μάτια τους μικρούς μαθητές μου, ξέρω ότι
από όλη αυτή τη λειτουργία έχουν στερηθεί πολλά πράγματα, παρά τις προσπάθειες
μου να προσφέρω το αναγκαίο. Στερούνται τα όμορφα και ασφαλή κτίρια, για να
παίζουν με τους φίλους τους, να ξεκουράζονται, να χαίρονται με τις παιδαγωγικές
δραστηριότητες. Τους λείπει το πλούσιο και σύγχρονο παιδαγωγικό υλικό, για να
αγγίξουν την γνώση που τρέχει με ταχύτητα φωτός. Τους λείπει η δασκάλα τους,
που απερίσπαστη θα μπορεί να ασχοληθεί με αυτό το οποίο σπούδασε, την παιδαγωγική
επιστήμη, που είναι δημιουργική, όμορφη, περιπετειώδης, ένα μαγικό ταξίδι στη
γνώση και τα συναισθήματα.
Τα κοιτάω στα μάτια και ΠΕΙΣΜΩΝΩ!!! Δε συμβιβάζομαι με αυτή την κατάσταση. Δε
διαπραγματεύομαι όλα όσα δικαιούμαι σαν εργαζόμενος του 21ου αιώνα.
Με δυνατούς, μαζικούς Συλλόγους διεκδικώ όλα όσα
έχουμε ανάγκη εμείς και οι μαθητές μας!
Να στελεχώνονται τα νηπιαγωγεία έγκαιρα, από την αρχή
της σχολικής χρονιάς, ώστε να μην ξεκινάμε κάθε Σεπτέμβρη “κουτσουρεμένοι”. Να είναι 15 οι μαθητές/ριες ανά
τμήμα.
Να υπάρχουν εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, ψυχολόγοι,
κοινωνικοί λειτουργοί και ειδικό βοηθητικό προσωπικό για τις ανάγκες όλων των
παιδιών και των οικογενειών τους.
Να έχουμε ασφαλή, σύγχρονα νηπιαγωγεία, γιατί οι
υποδομές δεν είναι ντουβάρια, είναι η εικόνα της παιδαγωγικής πράξης και ο
χώρος που αυτή εξελίσσεται.
Να εξισωθεί το ωράριό μας και όλων των εκπαιδευτικών, με
αυτό της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μείωση του ωραρίου με νομοθετική
κατοχύρωση ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας, επιπλέον μείωση του διδακτικού
ωραρίου των προϊσταμένων.
Να υπάρξουν ουσιαστικές αυξήσεις 20% στους
μισθούς μας, επαναφορά 13ου - 14ου
μισθού, απόδοση μισθολογικού κλιμακίου της διετίας 2015-2017, 12.000€ αφορολόγητο.
Με μπροστάρη
την Αγωνιστική Συσπείρωση
Εκπαιδευτικών δυναμώνω τη φωνή μου, τη φωνή της συλλογικής διεκδίκησης,
τη φωνή της αισιοδοξίας, για τη δύναμη που έχουμε οι εργαζόμενοι, εάν
οργανωθούμε και ενωθούμε, ώστε να
δυσκολέψουμε τα εκάστοτε κυβερνητικά σχέδια.
Για
τη ζωή που μας αξίζει,
εμάς
και των παιδιών μας,
Αυτό
είναι το μπόι των ονείρων μας,
Αυτό
πρέπει να είναι και το μπόι των αγώνων
μας!
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ
