Η μη
πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών
τα πέντε χρόνια της εφαρμογής των μνημονίων και οι δεκάδες χιλιάδες αποχωρήσεις
εκπαιδευτικών, είχαν ως φυσικό επακόλουθο τη δραματική κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία σήμερα. Φτάσαμε στο σημείο, να θεωρούμε τη μη κάλυψη κενών
στα σχολεία ως κανονικότητα.
Οι
προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα, πέρα από το γεγονός ότι
έγιναν με ιδιαίτερη καθυστέρηση, δεν είναι ικανές να ομαλοποιήσουν την κατάσταση. Οι πιστώσεις παραμένουν
περιορισμένες και δεν επαρκούν σε καμιά
περίπτωση για την κάλυψη όλων των κενών.
Η
λειτουργία των δομών Ειδικής αγωγής αλλά και των Ολοήμερων και των σχολείων
ΕΑΕΠ πλήττονται ιδιαίτερα , με αποτέλεσμα Ειδικά και Ολοήμερα σχολεία να μη λειτουργούν ακόμη
και σχολεία ΕΑΕΠ να υπολειτουργούν σε
πολλές περιοχές.
Γίνεται
αντιληπτό πως η κατάσταση αυτή θα συνεχίσει να υπάρχει, όσο συνεχίζονται οι
μνημονιακές πολιτικές. Είναι επιτακτική ανάγκη ο μαζικός διορισμός μονίμων εκπαιδευτικών για να λυθεί
το πρόβλημα και παράλληλα να αντιμετωπισθεί η ελαστική απασχόληση των
εκπαιδευτικών και οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
Ο
μόνος δρόμος που απομένει για το συνδικαλιστικό κίνημα και τους εκπαιδευτικούς
είναι ο διαρκής αγώνας για την
πραγματοποίηση μαζικών διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών και την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών.
Κόκκινη κάρτα στον Υπουργό Παιδείας
Ο
νέος υπουργός Παιδείας κ. Ν. Φίλης, σε συνέντευξή του στο Βήμα (11-10-15),
τέσσερις μέρες μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στη Βουλή,
αιφνιδίασε την εκπαιδευτική κοινότητα σε δύο τομείς: Aνακοινώνοντας
τις προθέσεις του για το ζήτημα της παραπέρα αύξησης των ωρών διδασκαλίας των
εκπαιδευτικών και συνδέοντας την εθελοντική συμμετοχή στην ενισχυτική
διδασκαλία με την αξιολόγηση.
Το
ζήτημα της σύνδεσης της εθελοντικής εργασίας στην ενισχυτική διδασκαλία με την
αξιολόγηση, αφενός κινείται στη λογική
του περιορισμού των δαπανών (αντί για προσλήψεις νέων αδιόριστων συναδέλφων
για ενισχυτική) αφετέρου συμβάλλει στην αποτυχία του θεσμού της ενισχυτικής διδασκαλίας.
Χωρίς να έχει ξεκινήσει καμία συζήτηση με τον κλάδο και σε εντελώς θολό τοπίο,
ενώ δεν έχει καταργηθεί το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης – χειραγώγησης, κατηγοριοποιεί τους εκπαιδευτικούς, επιβραβεύοντας
υπηρεσιακά (αλήθεια πώς;) τους «καλούς» που θα δουλέψουν… εθελοντικά!
Τα
τελευταία χρόνια των μνημονίων οι
εκπαιδευτικοί με τα σωματεία τους στήριξαν το δημόσιο σχολείο απ’ άκρη σε άκρη
σε όλη τη χώρα, στήνοντας αλληλέγγυα μαθήματα στήριξης των μαθητών και
διεκδικώντας παράλληλα προσλήψεις αδιόριστων εκπαιδευτικών. Η αλληλεγγύη
των εκπαιδευτικών δεν «εξαγοράζεται», δίνει δύναμη και ελπίδα στη χειμαζόμενη
λαϊκή οικογένεια. Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να πάρει πίσω τις διακηρύξεις του και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο
με τον κλάδο, για τα μεγάλα προβλήματα του δημόσιου σχολείου.
Οκτώβρης
2015