Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016


     Συνέντευξη τύπου έδωσε το μεσημέρι της Τρίτης  Νομαρχιακό Τμήμα Ημαθίας της ΑΔΕΔΥ, στο πλαίσιο της συμμετοχής στην πανελλαδική απεργία που κήρυξε  η ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου.
Η απεργιακή κινητοποίηση στη Βέροια θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία Δημαρχείου,10:30 π.μ 
Στην απεργιακή κινητοποίηση συμπαρίστανται και συμμετέχουν οι Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίες εκπροσωπήθηκαν στη συνέντευξη τύπου από τον Γιώργο Αρβανίτη και την Έλενα Μυτιλέκα.
Την αρχική τοποθέτηση στη συνέντευξη τύπου έκανε ο Πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος Ημαθίας της ΑΔΕΔΥ, Θόδωρος Κακαγιάννης και τοποθετήσεις έκαναν ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε Ημαθίας, Παύλος Τουτουντζίδης, ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ , Αλέκος Μόσχος και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΙΚΑ Γιώργος Γκούμας . 



                         ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ
ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ
    Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε με τα δεσμά των μνημονίων και των περικοπών να συνεχίζονται ασταμάτητα. Τα πάντα - μέσα σ αυτά και η εκπαίδευση - υποτάσσονται στο ασφυκτικό πλαίσιο των μνημονιακών πολιτικών, που επιβάλλουν δανειστές της Ε.Ε.-ΔΝΤ και εφαρμόζουν όλες οι ως τώρα κυβερνήσεις, ακολουθώντας και τις «συμβουλές» του ΟΟΣΑ.
    Όμως, όσο περνάει ο καιρός, και η υπόλοιπη καθημερινότητά μας γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη.  Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, οι  πλειστηριασμοί, η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και η επέκταση των ελαστικών μορφών απασχόλησης, η τεράστια ανεργία, η μείωση μισθών και συντάξεων με ποικίλους τρόπους, ο περιορισμός του αφορολόγητου, η μείωση κοινωνικών παροχών, οι περικοπές στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, η απελευθέρωση ομαδικών απολύσεων, οι φόροι και τα χαράτσια, συνθέτουν το παζλ της καθημερινότητας του πολίτη.  Οι ζωές μας, οι ανάγκες μας, τα δικαιώματά μας για μια αξιοπρεπή ζωή, για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για κοινωνική ασφάλιση και σύνταξη, για ανθρώπινη δημόσια υγεία και παιδεία έχουν μπει χρόνια τώρα στον «κόφτη» των μνημονίων.
    Για 7η συνεχή σχολική χρονιά η εκπαίδευση βρίσκεται σε καθεστώς μηδενικών διορισμών, ενώ ταυτόχρονα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε σε μεγάλες μειώσεις προσλήψεων αναπληρωτών, οδηγώντας χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στην ανεργία.
    Στην Α΄θμια Εκπαίδευση και στα πλαίσια της εξοικονόμησης προσωπικού προχώρησε σε κατάργηση του Ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος, αυστηροποίηση στις προϋποθέσεις εγγραφής στα ολοήμερα τμήματα, συνεπώς και καταργήσεις τμημάτων (λόγω ανεπαρκούς αριθμού μαθητών), μείωση ωρών διδασκαλίας διδακτικών αντικειμένων σε κάποιες τάξεις , αλλαγές προς το χειρότερο στην Προσχολική Αγωγή με συνέπειες για νήπια και Νηπιαγωγούς (σχολειοποίηση - εντατικοποίηση) που το εύρος τους δεν μπορεί ακόμα να διαπιστωθεί.
    Στην Β΄θμια Εκπαίδευση προχώρησε στην αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων στο Γυμνάσιο, στην συγχώνευση τομέων μεταξύ σχολείων, στην μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και στις Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ. Ταυτόχρονα κατάργησε τη δίωρη μείωση των υπεύθυνων εργαστηρίων και έκανε συνεχείς αλλαγές αναθέσεων μαθημάτων. Μόλις στα μέσα του Σεπτέμβρη δόθηκε νέα εντολή για τη δημιουργία τμημάτων ξενόγλωσσων μαθημάτων χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το επίπεδο της γλωσσομάθειας, ενώ αφαιρέθηκε από τους εκπαιδευτικούς της Πληροφορικής η τετράωρη υποστήριξη των ερευνητικών εργασιών, καθώς και η δυνατότητα τις δίωρης εβδομαδιαίας, εκτός σχολικού προγράμματος ενασχόλησης των εκπαιδευτικών με προγράμματα αγωγής υγείας, πολιτιστικής αγωγής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
    Από το ασφυκτικό αυτό πλαίσιο δεν θα μπορούσε να ξεφύγει και η Ειδική Αγωγή. Με μια σειρά «μεταρρυθμίσεων», υποβαθμίζεται η Ειδική Αγωγή (1915 προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης, αντί των 5.500 εγκεκριμένων αναγκών, ανάθεση Τμημάτων Ένταξης ή Παράλληλης Στήριξης σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής και όχι σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, αλλαγή της ισοδυναμίας 1 προς 3 στο σπάσιμο τμημάτων, στα οποία φοιτούν μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες).
    Τα νέα αυτά δεδομένα έχουν σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω υποβάθμιση της ποιότητας του δημόσιου σχολείου,  με τη  δημιουργία τμημάτων σχολείων με μεγάλο αριθμό μαθητών  και την συνακόλουθη  καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Αγωνιζόμαστε για:
* Ενιαίο 14χρονο υποχρεωτικό δημόσιο σχολείο (12χρονο υποχρεωτικό δημόσιο σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή).
*  Στήριξη της Ειδικής Αγωγής - Δημόσια, Δωρεάν, Στελεχωμένη, Αναβαθμισμένη, Κρατικά χρηματοδοτούμενη.
* Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των πραγματικών κενών στα σχολεία - Λέμε ΟΧΙ στις εργασιακές σχέσεις λάστιχο.
* Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών για την κάλυψη όσων λειτουργικών κενών δεν έχουν καλυφθεί τόσο στην Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή.
* Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονέων, των εκπαιδευτικών, των συλλόγων για την πληρωμή των λειτουργικών εξόδων.  Αγορά των ξενόγλωσσων βιβλίων από τις Σχολικές Επιτροπές.
* Ολοήμερα σχολεία χωρίς όρους και προϋποθέσεις, για όλα τα παιδιά.
* Καμία συγχώνευση, κατάργηση σχολείων και τμημάτων. Διεκδικούμε τμήματα με 15 μαθητές στο Νηπιαγωγείο, 20 ανά τμήμα σε Α΄θμια και Β΄θμια, 15 στις ομάδες προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια. Απόσυρση των εγκυκλίων για τις προϋποθέσεις λειτουργίας Ομάδων Προσανατολισμού για τα ΓΕΛ και των τμημάτων γενικής παιδείας τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ.
* Δωρεάν μεταφορά μαθητών και φοιτητών από και προς τα Σχολεία/Σχολές τους, με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
* Δωρεάν ιατροφαρμακευτική και Νοσοκομειακή Περίθαλψη για όλους τους μαθητές.
* Παροχή ενός γεύματος σε όλους τους μαθητές, με κρατική ευθύνη.
* Διαγραφή χρεών των Σχολικών Επιτροπών προς τις πρώην ΔΕΚΟ. Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, φυσικό αέριο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.
* Απαλλαγή των Σχολικών Επιτροπών από το ΦΠΑ.
* Άμεση ενεργοποίηση των τμημάτων πρόσθετης ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα γυμνάσια και λύκεια και λειτουργία τους σε μόνιμη βάση με την έναρξη της σχολικής περιόδου.

* Κάλυψη των απωλειών των εργαζομένων και συνταξιούχων.