Συνάντηση των ιδιοκτητών φροντιστηρίων
με τον πρόεδρο του ΕΟΠΠΕΠ
με τον πρόεδρο του ΕΟΠΠΕΠ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ;
Την Παρασκευή 4
Οκτώβρη σε συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία του ΔΣ της Ομοσπονδίας
Φροντιστών (ΟΕΦΕ) με την πρόεδρο του ΕΟΠΠΕΠ, τέθηκε μεταξύ άλλων στη
συζήτηση η νομιμοποίηση των φροντιστηριακών μαθημάτων σε παιδιά δημοτικού.
Φαίνεται ότι, πήραν φόρα οι ιδιοκτήτες βλέποντας την διάθεση της κυβέρνησης
να ικανοποιήσει κάθε αίτημά τους!
Συζητήθηκε,
συγκεκριμένα, η νομιμοποίηση των Κέντρων Μελέτης που τα τελευταία χρόνια
παρατηρείται η ολοένα και αυξανόμενη εμφάνιση τους σε όλη τη χώρα. Η τάση
αυτή έρχεται, μεταξύ άλλων, να “καλύψει” τα κενά που αφήνει η υποβάθμιση του
δημόσιου σχολείου π.χ. το κουτσούρεμα του ολοήμερου. Το σχολικά βιβλία που
είναι κακογραμμένα, γεμάτα λάθη και ανακρίβειες εντείνουν το άγχος γονιών,
μαθητών και εκπαιδευτικών. Με
ευθύνη τόσο της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της σημερινής
κυβέρνησης της ΝΔ, αντάξιου συνεχιστή της αντιλαϊκής πολιτικής στην εκπαίδευση,
συντηρείται και διευρύνεται το πεδίο επιχειρηματικής δράσης στο χώρο της
εκπαίδευσης.
Το Κλαδικό Συνδικάτο Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Αττικής «Βύρωνας» έχει απευθύνει από το 2017 (με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) ερωτήσεις προς το
Υπουργείο Παιδείας που αφορούν στο καθεστώς λειτουργίας των Κέντρων Μελέτης και
δεν έχει δοθεί καμία απάντηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει νόμου (628/77, αρ.
56) η λειτουργία φροντιστηρίων για παιδιά δημοτικού απαγορεύεται. Τα λεγόμενα
Κέντρα Μελέτης είναι δομές που λειτουργούν τις μεσημεριανές ώρες και στόχος
είναι να καλύψουν το διάβασμα για την επόμενη μέρα του σχολείου. Εκτός από τα
μικρά ιδιωτικά κέντρα, τομείς μελέτης εντάσσονται στα περισσότερα φροντιστήρια
μέσης εκπαίδευσης και σε κέντρα ξένων γλωσσών.
Τα τμήματα χωρίζονται στα της πρωτοβάθμιας (Δημοτικό) και της
δευτεροβάθμιας (Γυμνάσιο και Λύκειο αν υπάρχει). Ενδέχεται να υπάρχει περαιτέρω
διαχωρισμός σε αίθουσες σύμφωνα με τις μικρές ή μεγαλύτερες ηλικίες στο
Δημοτικό ή την ομαδοποίηση των “φιλολογικών” ή “φυσικών” μαθημάτων, όπου η
μελέτη επιβλέπεται από Φιλόλογους ή Μαθηματικούς αντίστοιχα, στο
Γυμνάσιο/Λύκειο. Το «παρεχόμενο εκπαιδευτικό προϊόν», όπως το ονομάζουν, έχει
τα εξής χαρακτηριστικά: Οι μαθητές τις περισσότερες φορές κυριολεκτικά
«στοιβάζονται» σε ανομοιογενή τμήματα, διαφορετικών επιπέδων και ηλικιών, με
διαφορετικές ανάγκες ανά μαθητή. Πολλές φορές στα συγκεκριμένα τμήματα εντάσσονται ακόμα και παιδιά με σοβαρές
μαθησιακές δυσκολίες ή ήπιες ειδικές ανάγκες που χρειάζονται εξειδικευμένη
αντιμετώπιση.
Παράλληλα, στις εν λόγω δομές συμπυκνώνεται με τον πιο εξόφθαλμο
τρόπο η εργοδοτική ασυδοσία και η
καταπάτηση κάθε εργασιακού δικαιώματος των συναδέλφων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται οι συνάδελφοι είναι επιεικώς
απαράδεκτες! Οι συμβάσεις ιδιωτικών
υπαλλήλων με εξευτελιστικά ωρομίσθια της τάξης των 3,5€, με πετσοκομμένα ή ανύπαρκτα δώρα και
επιδόματα, η απλήρωτη-μαύρη εργασία, η εντατικοποίηση, η πίεση από
την εργοδοσία, το κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού στους χώρους δουλειάς είναι κοινός τόπος για όλους τους εκπαιδευτικούς που
εργάζονται στα Κέντρα Μελέτης, χωρίς καν
να αναγνωρίζεται η ειδικότητά τους!!! Επιπλέον υπάρχουν πολλά φαινόμενα όπου
τα δώρα των εορτών δεν καταβάλλονται ή υποχρεώνουν τους συναδέλφους να τα
επιστρέψουν.
Σε πολλές δε περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί είναι
επιφορτισμένοι με τη μεταφορά των μαθητών από το σχολείο –με τεράστια ευθύνη,
αφού πρόκειται για παιδιά μικρών ηλικιών. Είναι προκλητικό
να υποχρεώνονται συνάδελφοί να συνοδεύουν
τα παιδιά από το σχολείο, ακόμα και με τα πόδια, δηλώνοντας με μια φόρμα στο
σχολείο πως είναι υπεύθυνοι για τον μαθητή.
Φυσικά, η ΟΕΦΕ ενδιαφέρεται αποκλειστικά για την εύρεση λύσης
όσον αφορά τις αδειοδοτήσεις τέτοιων χώρων αφού για τους επιχειρηματίες του
κλάδου της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης έχει ανοίξει διάπλατα η πόρτα για κέρδη και
ζεστό χρήμα. Το επιχείρημα πως "η κοινωνία η ίδια ζητάει αυτά τα υποστηρικτικά
μαθήματα" είναι η μετάφραση του
"η πίτα είναι μεγάλη και πρέπει και μεις με τη σειρά μας να έχουμε το
αντίστοιχο κομμάτι".
Η ΟΕΦΕ δεν κόπτεται για το
παιδαγωγικό μέρος ούτε για τους εργαζομένους στα Κέντρα Μελέτης. Είναι οι
ίδιοι που με προκλητικό τρόπο, όχι μόνο απέρριψαν κάθε πρόταση προς υπογραφή
ΣΣΕ στον κλάδο των Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης αλλά σε συνέχεια της
επιθετικής στάσης που επιδεικνύουν χρόνια τώρα, προχώρησαν σε προσφυγή στο ΣτΕ
για την κατάργηση του πλήρους ωραρίου των 21 ωρών (πράγμα που θα διαμορφώσει
ωρομίσθια της τάξης των 4ευρώ).
Με τη στήριξη των
Κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ και των αντιλαϊκών-αντεργατικών πολιτικών που χρόνια
ασκούνται, οι επιχειρηματίες στον Κλάδο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης τρίβουν τα
χέρια τους και καλούν τόσο τους εργαζομένους στις επιχειρήσεις τους αλλά και
τους γονείς (πελάτες) να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Οι μεν πρώτοι να
επωμιστούν το ξήλωμα κάθε εργασιακού δικαιώματος και την καταβαράθρωση μισθών
και ωρομισθίων. Οι δε δεύτεροι, εργαζόμενοι κι αυτοί, να κουβαλήσουν στην πλάτη
τους το επιπλέον οικονομικό βάρος της μελέτης και φύλαξης των παιδιών τους μετά
τη λήξη του σχολικού προγράμματος. Η ίδια πολιτική στο χώρο του δημόσιου
σχολείου μεταφράζεται σε υποχρηματόδοτηση, απαξίωση δομών και γενίκευση της
ελαστικής εργασίας. Θύμα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, τα εργασιακά δικαιωμάτων
των εκπαιδευτικών (δημόσιων και ιδιωτικών) και φυσικά η τσέπη των γονιών. Αυτή
είναι η ανάπτυξη που ευαγγελίζονται και που κλίνουν σε όλες τις πτώσεις.
Από κοινού λοιπόν γονείς,
μαθητές, εκπαιδευτικοί δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ενώνουμε τις δυνάμεις μας.
Παλεύουμε για αποκλειστικά Δημόσια και
Δωρεάν Παιδεία και όχι Παιδεία εμπόρευμα. Παλεύουμε για κατάργηση κάθε
επιχειρηματικής δράση στο χώρο της Παιδείας. Για ένα σχολείο που θα μορφώνει
και δεν θα εξοντώνει, που θα καλύπτει ολόπλευρα τις σύγχρονες ανάγκες των
μαθητών μας. Σ΄ αυτό το σχολείο μπορούν να εξασφαλιστούν πραγματικά τα
εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών.
·
Είμαστε ενάντια στην επέκταση και νομιμοποίηση
των φροντιστηρίων στο Δημοτικό.
·
Παλεύουμε για την ενίσχυση του Ολοήμερου
σχολείου, για μόνιμους διορισμούς, για τη δημιουργία όλων των απαραίτητων
υποστηρικτικών υποδομών.
·
Διεκδικούμε Ενισχυτική Διδασκαλία και Πρόσθετη
Διδακτική Στήριξη στα Γυμνάσια και τα Λύκεια από την αρχή της χρονιάς με
μόνιμους εκπαιδευτικούς.
·
Ενίσχυση των Δημόσιων και Δωρεάν δομών Ειδικής Αγωγής
και Εκπαίδευσης.
·
Κανένας εργαζόμενος χωρίς Συλλογική Σύμβαση. Να
υπογραφεί ΤΩΡΑ Συλλογική Σύμβαση για όλους τους εργαζομένους στα Φροντιστήρια
Μέσης Εκπαίδευσης και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Εξίσωση σε μισθολογικό και
εργασιακό επίπεδο όλων των εργαζομένων που εργάζονται στα Φροντιστήρια.
Αθήνα, 14/10/2019