Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) Ημαθίας: Όταν το σωματείο σου, με ευθύνη της πλειοψηφίας ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ καταντά ένα ΑΔΕΙΟ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ


Βέροια, 15/10/2019

Στις 4/9, ήρθε έγγραφο στα σχολεία από την Περιφέρεια, με θέμα τη "Δημιουργία Παρατηρητηρίου Διαχείρισης Κρίσεων", που καλούσε "τις Σχολικές Μονάδες που επιθυμούσαν να συμμετάσχουν, να ορίσουν, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, τριμελή ομάδα Πρόληψης και Αντιμετώπισης Κρίσεων, η οποία και  θα επιμορφωθεί επί του θέματος".            
Παρότι η συμμετοχή στο Πρόγραμμα και η συγκρότηση των ομάδων, τιθόταν σε καθαρά εθελοντική βάση (αναφέρονταν σε "επιθυμία συμμετοχής"), ως Παράταξη θέσαμε το θέμα  προς συζήτηση στην Ημερήσια Διάταξη στην τακτική συνεδρίαση τού Δ.Σ. στις 12/9, όπου και, προς μεγάλη μας έκπληξη, ενημερωθήκαμε ότι κανένα από τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ., δεν είχε γνώση του εγγράφου.

Κι ενώ αποφασίστηκε ομόφωνα, να επανέλθει ως θέμα συνεδρίασης το συγκεκριμένο, στην επόμενη συνεδρίαση, στις 19/9, ώστε να ενημερωθούν όλοι και να αποσταλεί ενημερωτικό κείμενο με τις θέσεις του Σωματείου στους συναδέλφους, καλώντας τους να μην ορίσουν σε πρώτη φάση την τριμελή Επιτροπή, αλλά να περιμένουν την ολοκληρωμένη τοποθέτηση του Δ.Σ., πέρασε πάνω από ένας μήνας και ούτε φωνή, ούτε ακρόαση, από κανέναν!

Φυσικά, όταν και αν δεήσουν να το συντάξουν και να το στείλουν, θα είναι εκ των ουκ άνευ, αφού το θέμα έχει ήδη συζητηθεί στα περισσότερα σχολεία κι έχουν παρθεί αποφάσεις έτσι ή αλλιώς.

Θεωρώντας το θέμα αρκετά σημαντικό για να το παραβλέψουμε, σας στέλνουμε την τοποθέτησή μας με τις επισημάνσεις μας στην πρώτη ακόμη συνεδρίαση του Δ.Σ., με την συμβουλή να μην συγκροτηθούν οι ομάδες κι αν έχουν ήδη συγκροτηθεί, με νέα συνεδρίαση και απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, να αναιρεθεί η όποια τέτοια πρότερη απόφαση.

Η τοποθέτηση της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ)

Είμαστε από αυτούς που αξιολογούν ψηλά την επιμόρφωση (με ευθύνη του Κράτους, δωρεάν και εντός σχολικού ωραρίου, με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά μας καθήκοντα, σε ετήσια βάση), όμως:  

α) Αυτές οι πρωτοβουλίες δημιουργίας πιλοτικών προγραμμάτων, ακόμη και σε εθελοντική βάση, λειτουργούν ως "σφυγμομέτρηση" της αντίδρασης του εκπ/κού κόσμου, για την εφαρμογή τους σε μόνιμη βάση (αναφέρεται στο κείμενο "...θεμελίωση και βιωσιμότητα της συγκεκριμένης δομής").

β) Είναι εκ του προχείρου, διεκπεραιωτική (να μην πούμε τρόπος για να επιδοτούνται διάφοροι "επιμορφωτές"), αφού τα σεμινάρια θα διαρκούν μόνο 4 ώρες (!!!) για κάθε ενότητα (σχολική βία και συγκρούσεις, υγεία και παροχή πρώτων βοηθειών, φυσικές καταστροφές κ.ά.) και θα πραγματοποιούνται σε ομάδες των 100-120 ατόμων (!!!).

γ) Απώτερος σκοπός θεωρούμε πως είναι η ενίσχυση του ρόλου του εκπ/κού ως "πολυεργαλείου" (να λύνουμε όλα τα προβλήματα των σχολικών μονάδων οι ίδιοι μας: και ψυχολόγοι και νοσηλευτές και τεχνικοί και...) - μετακύληση ευθυνών που δεν μας αναλογούν - αντικατάσταση μακροχρόνιων σπουδών με ολιγόωρα επιμορφωτικά σεμινάρια για απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων (αξιολόγηση θύματος που έχει καταρρεύσει, καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση, χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή!!!...) μία λανθασμένη εφαρμογή των οποίων θα θέσει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και θα μας καταστήσει υπόλογους.

 δ) Διακηρυγμένος στόχος εξάλλου όλων των αστικών κυβερνήσεων είναι και η περαιτέρω σύνδεση των Σχολικών Μονάδων με την Τοπική (Αυτο)Διοίκηση και την τοπική κοινωνία (αποδοχή της εμπλοκής στην εκπ/κή διαδικασία διάφορων "θεσμικών φορέων" - Εκκλησία, Αστυνομία, ΜΚΟ, Χορηγοί, Εθελοντές), προκειμένου να αποσυρθεί το κράτος από την "κοστοβόρα δημόσια, δωρεάν εκπ/ση", για να διοχετεύει το δημόσιο χρήμα σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις. 

Αντίθετα σε αυτές τις μεθοδεύσεις, διεκδίκηση του Κλάδου πρέπει να είναι:

α)  η δημιουργία Κέντρων Υγείας στα μεγάλα χωριά και η στελέχωσή τους και η δημιουργία οργανικών θέσεων Νοσηλευτών  και Ψυχολόγων/Κοινωνικών Λειτουργών, σε επίπεδο σχολικών μονάδων ή Διεύθυνσης. 

β) οι τακτικοί, τουλάχιστον ετήσιοι, προληπτικοί έλεγχοι, από κρατικά κλιμάκια ειδικών, των σχολικών μονάδων, των μαθητών και όλων των εμπλεκομένων με την εκπ/κή διαδικασία (εκπ/κών και βοηθητικού προσωπικού).

Η αντιμετώπιση των ελλείψεων και η κάλυψή τους δεν είναι θέμα κοινωνικό (της κάθε τοπικής κοινωνίας), αλλά πρωτίστως οικονομικοπολιτικό και γνωρίζουμε πολύ καλά πως ο εξοπλισμός, η συντήρηση, η στελέχωση, η πρόληψη δεν αποτελούν για το Κεφάλαιο και τις Αστικές Κυβερνήσεις επιλέξιμα πεδία δημοσίων επενδύσεων. Είναι όμως πεδία αγώνα και διεκδικήσεων για το Εργατικό Κίνημα και την Τάξη του, κάτι που οι συγκεκριμένες συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, όπως αυτή του Συλλόγου μας δεν μπορούν και δεν θέλουν να υπηρετήσουν.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ