Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) Ημαθίας: Κορονοϊός, ο μεγάλος βασιλιάς ντυμένος, “γελά” με την γύμνια της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης


Κορονοϊός, ο μεγάλος βασιλιάς ντυμένος,
“γελά” με  την γύμνια της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Με λογική “ήττας”, άτακτης υποχώρησης, του έτσι κι αλλιώς ανοχύρωτου, υποβαθμισμένου συστήματος υγείας και όλων των, συν αυτώ, ιατρικών δομών και ειδικοτήτων, τα παιδιά με αναπηρία κλείστηκαν μαζικά στο σπίτι τους και στερήθηκαν καθετί αναγκαίο όπως είναι οι διεπιστημονικές παρεμβάσεις, η συστηματική παρακολούθηση από το αναγκαίο επιστημονικό, ιατρικό προσωπικό κ.α.
Η αλήθεια είναι ότι, σε προ κορονοϊού συνθήκες, οι λαϊκές οικογένειες έκαναν έναν  αγώνα δρόμου, επίπονου, κοστοβόρου για να μπορέσουν να στηρίξουν στοιχειωδώς τα παιδιά τους.  Γιατί οι δημόσιες, δωρεάν δομές για τις κάθε είδους παρεμβάσεις είναι ελάχιστες, ενώ τα δημόσια ειδικά σχολεία, και οι ειδικές δομές εντός του σχολείου δεν επαρκούν, στελεχώνονται κάθε χρόνο από αναπληρωτές που ο αριθμός τους καθορίζεται από τα διαθέσιμα κονδύλια και όχι από τις ανάγκες που υπάρχουν, με αποτέλεσμα η πρωινή στήριξη, έτσι κι αλλιώς, δεν έφτανε, με αποτέλεσμα οι γονείς, με δική τους ευθύνη, χτυπούσαν την πόρτα των ιδιωτικών δομών,  για να αναπληρώσουν το κενό.
Σήμερα, με τον κορονοϊό να γελά, προστέθηκε επώδυνα και ο εγκλεισμός τους.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, αντί να
στρέψει την προσοχή της, να ασχοληθεί επιστημονικά,  να σκύψει στην ανακούφιση αυτών των ευπαθών ομάδων, και εν τέλει να χρηματοδοτήσει γενναία τα επιπλέον μέτρα που είναι ανάγκη να παρθούν, περιορίστηκε σε τηλεοπτικό δρώμενο με τον πρωθυπουργό να εκφράζει την ευαισθησία του, και σε πλήθος εγκυκλίων που φωτοτυπούσαν την κατεύθυνση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μόνο που με copy paste κατευθύνσεις ειδική αγωγή και εκπαίδευση δεν γίνεται!
Το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να επιδιώκει να μετρήσει κυψέλες, αριθμούς και πλατφόρμες για να βεβαιώσει την κοινωνία ότι όλα τα έκανε καλά,  αγνοεί όμως ότι το κάθε παιδί με αναπηρία, είναι ένα ξεχωριστό παιδί,  έχει τις δικές του εξατομικευμένες ανάγκες γι’ αυτό  χρειάζεται το διαφοροποιημένο επιστημονικό παιδαγωγικό πλαίσιο, μα  πάνω από όλα την αγάπη, την στήριξη, την επαφή, το έμψυχο πλαίσιο για να νιώσει ασφάλεια και να κατακτήσει όλα τα υπόλοιπα.
Και επειδή το έμψυχο δυναμικό της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (παιδαγωγικό, επιστημονικό και βοηθητικό) το γνωρίζει καλά αυτό, βρέθηκε από την πρώτη στιγμή δίπλα στα παιδιά και τις οικογένειες τους με αίσθημα εκπαιδευτικής και κοινωνικής ευθύνης. Προσπάθησε, σε συνθήκες ατομικής ευθύνης που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση, να ξεπεράσει τα εμπόδια, να διατηρήσει επαφή, να εκφράσει την αλληλεγγύη του, να τα εμψυχώσει, να τα διαβεβαιώσει ότι μένουμε σπίτι αλλά είμαστε ΔΥΝΑΤΟΙ.
Και πραγματικά η ζωντανή επικοινωνία με τα παιδιά και τους γονείς έφερε χαρά και συγκίνηση. Οι γονείς ένιωθαν ότι σε αυτές τις δύσκολες στιγμές μπορούν να ακουμπήσουν και εκφράζονταν αυτή η χαρά με διάφορους και συγκινητικούς τρόπους.
Δρόμος δύσκολος, που όμως σφυρηλάτησε δεσμούς πέρα από την παιδαγωγική και επιστημονική σχέση και ανέδειξε την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ σχέση που είναι ανάγκη να δυναμώνει για να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί οι αγώνες για τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία και την κάλυψή τους.
Όμως, για την ευπαθή αυτή ομάδα των παιδιών με αναπηρία δεν επαρκεί, αν και είναι αναγκαίο, η ζωντανή επαφή με τα ίδια, καθώς συνυπάρχουν σοβαρά προβλήματα που χρήζουν διεπιστημονικής και ιατρικής παρέμβασης, είναι σύνθετα, σοβαρά και ξεπερνούν κατά πολύ την αλληλέγγυα στάση όλου του δυναμικού της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Σε αυτές, λοιπόν, τις πρωτόγνωρες συνθήκες, μένουμε ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ,  ΔΥΝΑΤΟΙ και όχι ΣΙΩΠΗΛΟΙ. Στεκόμαστε πλάι στις οικογένειες αλλά δεν σταματάμε εκεί. 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ  από το Υπουργείο Παιδείας, συνολικά η κυβέρνηση, να αναλάβει τις ευθύνες της και να αφήσει την ΚΟΡΟΪΔΙΑ γιατί σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα τα προβλήματα δεν είναι μαθησιακά αλλά αφορούν την ζωή και την υγεία αυτών των παιδιών!
Παίρνοντας, υπόψη μας, ως εργαζόμενοι στις ειδικές δομές, τις σύνθετες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία που δεν είναι στενά  γνωστικές αλλά είναι ευρύτερες, διεκδικούμε συνολικά μέτρα που να ανταποκρίνονται σε αυτές.
Με βάση τα παραπάνω  διεκδικούμε ΕΔΩ και ΤΩΡΑ από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας:
·         Έκτακτη χρηματοδότηση, πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού προσωπικού για να διασφαλιστούν, παίρνοντας υπόψη όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια και την υγεία των παιδιών, όλες οι αναγκαίες θεραπείες, η άθληση, εργοθεραπευτική και φυσιοθεραπευτική επιστημονική στήριξη,  παραπέρα ψυχολογική και συμβουλευτική των παιδιών και των οικογενειών τους. 

·         Την διάθεση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού (tablet, laptop, σύνδεση internet) για να μπορεί να υπάρξει η εξ αποστάσεως υποστήριξη για όσα παιδιά με αναπηρία μπορούν να αξιοποιήσουν τα τεχνολογικά μέσα με τις αναγκαίες προσαρμογές, κατάλληλα λογισμικά ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών. 

·         Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα υπάρχει υλικό διαβαθμισμένο για κάθε Ειδική Μαθησιακή Ανάγκη και Δυσκολία,  στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες, υλικό, παιχνίδια, παζλ, ταινίες κ.α., για όλες τις ηλικίες. 

·         Πλήρης στελέχωση και ανάπτυξη των Κέντρων Ψυχικής Υγείας και των ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων ώστε να προσφέρουν σε πρωτοβάθμιο επίπεδο όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες διάγνωσης – θεραπείας – αποκατάστασης, συμβουλευτικής και ψυχολογικής στήριξης. 

·         Ανάπτυξη, στελέχωση των ΚΕΣΥ από μόνιμο προσωπικό όλων των επιστημονικών ειδικοτήτων για να καλυφτούν όλες οι ανάγκες σε ψυχολογική και συμβουλευτική στήριξη όλων των παιδιών και των οικογενειών τους.

·         Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό. 

Αθήνα, 30/4/2020