Απαράδεκτες οι τακτικές του Υπουργείου - εκβιασμού, αποκλεισμού, τιμωριών, συκοφάντησης των μαθητών
Βέροια, 6/10/2020
Με εκβιασμούς, Τρομοκρατία, Ποινικοποίηση μαθητικών αγώνων και Συκοφάντηση του Μαθητικού Κινήματος απάντησε η Υπουργός Παιδείας στην κραυγή αγωνίας που έβγαλαν χιλιάδες μαθητές, στις πορείες τους και τα συλλαλητήρια το τελευταίο διάστημα, στην προσπάθεια ανάδειξης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στα σχολεία, από την πρώτη κιόλας μέρα της λειτουργίας τους.
Τα αιτήματά τους για ολιγομελή τμήματα-μείωση αριθμού μαθητών στις τάξεις, άμεσους διορισμούς και προσλήψεις εκπ/κών, προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας και ανεύρεση χώρων διδασκαλίας, ώστε να πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις που η ίδια η επιστημονική κοινότητα έθεσε ως απαραίτητους για την ασφαλή κι απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία, κατά την δεύτερη φάση της Πανδημίας, έχουν προβληθεί και από τους ίδιους τους εκπ/κούς, στις δικές τους κινητοποιήσεις, από την εμφάνιση κιόλας της νόσου, κι έχουν αγκαλιαστεί/υιοθετηθεί απ’ όλη την κοινωνία, γιατί είναι σωστά και δίκαια. Τόσο, που ούτε τα πληρωμένα ΜΜΕ μπορούν πια ν’ αποσιωπήσουν.
Από τη μια έχουμε τα δίκαια αιτήματα των μαθητών κι από την άλλη, ένα Υπουργείο, να υποχρεώνει στην εξΑΕ (χωρίς να διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών και των εκπ/κών στην Εκπ/ση), να εκβιάζει με καταργήσεις αργιών, εορτών, εκδρομών κι εργασία τα Σάββατα (για να καλυφθούν οι χαμένες ώρες), να απαγορεύει στους καταληψίες να συμμετέχουν στην υποχρεωτική εξΑΕ, καταμετρώντας τους απουσίες. Ένα Υπουργείο που θεωρεί προϋπόθεση έναρξης διαλόγου τ’ ανοιχτά σχολεία, όταν το ίδιο έχει νομοθετήσει πολλάκις, σε περιόδους που τα σχολεία ήταν κλειστά και ερήμην της εκπ/κής κοινότητας – τακτική που βέβαια ακολουθούσε και η προηγούμενη κυβέρνηση.
Και μία κυβέρνηση, που, μετά την πεντάμηνη παντελή αδράνειά της, μέσα από εκπομπές γνωστών και πρόθυμων καλοπληρωμένων κονδυλοφόρων, επιχειρεί να συκοφαντήσει τις μαθητικές κινητοποιήσεις είτε αποπροσανατολίζοντας από τα αιτήματα (εστιάζοντας στη χρήση της μάσκας και παρουσιάζοντάς τους ως αρνητές), είτε υποτιμώντας τες ως υποκινούμενες (θεωρεί ώριμους τους μαθητές για ψήφο στα 17, για εξύμνηση της Ε.Ε., μέσ΄ από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, για εκπόνηση projects Καινοτομίας κι Επιχειρηματικότητας, αλλά ανώριμους για και διεκδικήσεις των αυτονόητων δικαιωμάτων τους), είτε ενισχύοντας τον Κοινωνικό Αυτοματισμό, με την αναφορά στις δεκάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας (όταν με δική της ευθύνη, χάνονται ετησίως χιλιάδες ώρες, λόγω έλλειψης εκπ/κών, ακόμα και σε Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα). Μία κυβέρνηση που κυβερνά με ποσοστό 24% (συνυπολογίζοντας την αποχή) και απαιτεί από τους μαθητές «δημοκρατικές διαδικασίες» στη λήψη αποφάσεων, βασισμένες στην απόλυτη πλειοψηφία.
Από πουθενά δεν προκύπτει η υποχρέωση των εκπ/κών να παρέχουν εξΑΕ, όταν καθημερινά, είναι εκεί, παρόντες, έξω από τα σχολεία, υποστηρίζοντας τα δίκαια αιτήματα των μαθητών τους. Κανένας Δ/ντής δεν νομιμοποιείται να επιβάλλει προγράμματα εξΑΕ. Είναι απαράδεκτες οι τακτικές του Υπουργείου - εκβιασμού, αποκλεισμού, τιμωριών, συκοφάντησης των μαθητών που αγωνίζονται για δωρεάν, δημόσια, ποιοτική Εκπ/ση και ποινικοποίησης των αγώνων τους και θα βρουν σύσσωμη την εκπ/κή κοινότητα απέναντί του.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ