Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

ΕΡΑ Π.Ε. Ημαθίας: Απορρίπτουμε την αξιόλογηση εκπαιδευτικών και σχολείων



ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Βέροια, 18/12/2013
Με τις ρυθμίσεις της νέας εγκυκλίου με θέμα «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013–2014 – Διαδικασίες», ουσιαστικά μπαίνει σε εφαρμογή στο Εκπαιδευτικό Σύστημα, με τον πλέον αυταρχικό τρόπο, ο θεσμός της Αξιολόγησης, τόσο της Σχολικής Μονάδας όσο και του Εκπαιδευτικού. Τώρα πλέον, ακόμα και ο πιο δύσπιστος συνάδελφος, οφείλει να συνειδητοποιήσει το μέγεθος του κινδύνου για το επίπεδο της διαβίωσής μας, για την επαγγελματική μας υπόσταση και την αξιοπρέπειά μας, αλλά και για την ποιότητα της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ως ένας άλλος Πόντιος Πιλάτος, νίπτει τας χείρας των ευθυνών της για τις πολιτικές που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια και οδηγεί το δημόσιο σχολείο στη σημερινή καταστροφική υποβάθμιση, τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους  μαθητές. Επιπροσθέτως, αποποιείται των τραγικών ευθυνών της, ενοχοποιώντας ως κύριο υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό.
Έναν εκπαιδευτικό, που ενώ επωμίζεται το βάρος των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών του φτηνού σχολείου που βιώνει η ελληνική οικογένεια μέσω του μαθητή, τώρα θα έχει να αντιμετωπίσει επιπλέον το σχολικό σύμβουλο καθώς και το διευθυντή, που ως άλλοι «παιδαγωγικοί δεσμοφύλακες», θα εποπτεύουν, θα ελέγχουν και θα καθορίζουν την επαγγελματική και μισθολογική εξέλιξή του, αλλά και το δικαίωμά του στην εργασία.
Η κατηγοριοποίηση των σχολείων σε αποδοτικά και μη, θα καταστήσει την εκπαίδευση ακόμα πιο ταξική και θα επιφέρει περαιτέρω συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και οι εκπαιδευτικές διαδικασίες, θα οργανώνονται όχι με βάση τις ανάγκες του μαθητή, αλλά με βάση τα πρότυπα και τους δείκτες της αξιολόγησης. Ο ανταγωνισμός θα μετατρέψει τις ανθρώπινες σχέσεις σε «ζούγκλα» και θα έχει δραματικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία εντός και εκτός σχολείου. Το εκπαιδευτικό σύστημα που δομείται στις απανωτές εξετάσεις, θα συμβάλλει στη δημιουργία πειθαρχημένων και άβουλων μαθητών. Ο επιστημονικός ρόλος του σχολικού συμβούλου ακυρώνεται και αντικαθίσταται ουσιαστικά από το ρόλο του εξεταστή. Η μετάλλαξη του διευθυντή του σχολείου σε διευθυντή επιχείρησης και αξιολογητή, υπονομεύει και απαξιώνει τη λειτουργία και το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, καθώς και την παιδαγωγική ελευθερία μέσα στη σχολική μονάδα.
 Η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ–ΝΔ, μαζί με ΕΕ και ΔΝΤ, με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές τους, καταστρέφουν ουσιαστικά το δημόσιο και δωρεάν σχολείο και οδηγούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε ψυχοπαιδαγωγικό Καιάδα. Ο θεσμός της αυτοαξιολόγησης είναι ενταγμένος στο θεσμικό πλαίσιο της τιμωρητικής αξιολόγησης-χειραγώγησης και είναι ο Δούρειος Ίππος  της πλήρους υποταγής του δημόσιου σχολείου  στους νόμους της αγοράς.
Μονόδρομος ο αγώνας ανατροπής της κυβέρνησης που υλοποιεί τις ντιρεκτίβες ΕΕ και ΔΝΤ και εφαρμόζει τις αντιλαϊκές πολιτικές.
Μπλοκάρουμε την πραγματοποίηση όλων των σεμιναρίων για την αξιολόγηση.
Δυναμώνουμε τις συλλογικές διαδικασίες μέσα στο σχολείο. Οι σύλλογοι διδασκόντων δηλώνουν την αντίθεσή τους στην εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης και αποφασίζουν τη μη εφαρμογή της.
Συστρατευόμαστε με το γονεϊκό κίνημα για το ξεκίνημα της ανατροπής.
Αγωνιζόμαστε μαζί με όσες και όσους στοχεύουν στην οικοδόμηση ενός διαφορετικού σχολείου, όπου η καθημερινή έγνοια για την πολύπλευρη μόρφωση των παιδιών θα συνδέεται με το όραμα μιας άλλης κοινωνίας, δεσμευμένης στη δημοκρατία, την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς