Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018

ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) Π.Ε. Ημαθίας: Ενημέρωση για τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας της 6-9-2018

Βέροια, 12/09/2018

Την Πέμπτη, 6/9/2018, πραγματοποιήθηκε η 1η, της νέας σχολικής χρονιάς, συνεδρίαση του Δ.Σ. Τα θέματα που προτείναμε για συζήτηση, ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ-ΠΑΜΕ), ήταν:

α) Τα κριτήρια τοποθέτησης των "μεταταγμένων", όσον αφορά τη συμπλήρωση ωραρίου.

β) Τα κριτήρια τοποθέτησης των υπεράριθμων Νηπιαγωγών και Δασκάλων (θα θέλαμε επίσης να μάθουμε τη δυναμικότητα των Νηπιαγωγείων στα οποία τοποθετήθηκαν οι υπεράριθμοι Νηπιαγωγοί).

γ) Κάλεσμα στο Συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ, στη ΘΕΣ/ΝΙΚΗ, για την Έκθεση, το Σάββατο 8/9.

δ) Πρόταση για σύσκεψη με τους Αναπληρωτές (ζητήσαμε, όταν προσληφθούν, να μας δοθεί από την Δ/νση ο ονομαστικός κατάλογος και τα σχολεία τοποθέτησής τους).

Για τα θέματα α και β, είχαμε την εξής ενημέρωση από τους Αιρετούς:

α) η απόδοση οργανικής θέσης και η συμπλήρωση ωραρίου για τους σ/φους Γαλλικών και Γερμανικών έγινε σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, απολύτως νομότυπα, βάση μοριοδότησης κι αιτήσεων προτίμησης και δεν δημιουργήθηκαν ζητήματα.

β) Οι πλεονάζουσες Νηπιαγωγοί, 11 στον αριθμό, τοποθετήθηκαν σε μεγάλα Νηπιαγωγεία, για να διευκολυνθεί η διαχείριση του μεγάλου αριθμού των νηπίων.

Οι Αιρετοί προσθέσανε ότι, για την "εξυπηρέτηση των σ/φων", προβαίνουν και σε "αμοιβαίες αποσπάσεις" βασικά υπεραρίθμων. Δηλαδή, μετά την τοποθέτησή τους, αν υπάρχει ενδιαφέρον από κάποιους από αυτούς για αμοιβαία αλλαγή θέσης, το ΠΥΣΠΕ το κάνει, κάτι που "δεν απαγορεύεται αλλά και δεν προβλέπεται".

Κατ’ αρχάς, αυτό "πετάει έξω από τη διεκδίκηση" θέσης, σ/φους που ζητάνε βελτίωση (είναι αρχαιότεροι κι έχουν περισσότερα μόρια). Κατά δεύτερον, ελλοχεύει η πιθανότητα να μετατραπεί η διαδικασία σε "φάμπρικα" και να γενικευτεί. Τρίτον, η μη γνωστοποίησή της δημιουργεί εντυπώσεις εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων. Οι αρνητικές συνέπειες αυτής της τακτικής μπορούν να αρθούν, αν, μετά την τοποθέτηση των υπεραρίθμων, ανακοινώνονται οι επιθυμίες αμοιβαίας απόσπασης, περιλαμβάνοντας σε αυτές και τους αιτούντες βελτίωση στις συγκεκριμένες θέσεις και καταρτιστεί πίνακας μοριοδότησης, που να περιλαμβάνει υπεραρίθμους και μη. Η γνωστοποίηση και η γενίκευση μπορούν να διασφαλίσουν τη διαφάνεια. Διαφορετικά, και αδικίες συντελούνται και το ΠΥΣΠΕ θα κατηγορείται για αδιαφάνεια.

γ) Η πρόταση ενημέρωσης για το Συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ απορρίφθηκε, καθώς εξακολουθούν να το θεωρούν Κόμμα και Παράταξη (!), (αγνοώντας επανειλημμένες μας ενημερώσεις ότι πρόκειται για μέτωπο οργανώσεων της εργατικής τάξης, συσπείρωση (ταξικών) συνδικάτων, Σωματείων, Συλλόγων, Ενώσεων, Ομοσπονδιών, Εργατικών Κέντρων - Σωματείων διαφορετικών Κλάδων - Επιτροπών Αγώνα, εκλεγμένων συνδικαλιστών), στην προσπάθεια ανασύνταξης του εργατικού και συνδικαλιστικού κινήματος και προτιμούν να ενημερώνουν μόνο για τις "ξεθωριασμένες" κινητοποιήσεις της "ξεπουλημένης" ΑΔΕΔΥ και συχνά να γελοιοποιούνται στις άμαζες και άνευρες "συνευρέσεις" με όλους εκείνους που διαχρονικά βούλιαξαν τον τόπο και στράγγιξαν τον εργαζόμενο και τα λαϊκά στρώματα.

δ) Η πρότασή μας για σύσκεψη με τους Αναπληρωτές (που κατατίθεται σταθερά στο Δ.Σ. τα τελευταία χρόνια) με το σκεπτικό να γνωρίσουμε τους σ/φους, να δούμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο νομό μας, να κάνουμε παρέμβαση στη Δ/νση ή στο ΠΥΣΠΕ, και να τους συσπειρώσουμε στο Σύλλογο (καθώς, λόγω νεότητας, πολλοί από αυτούς δεν έχουν εμπειρίες από συλλογικούς αγώνες και διεκδικήσεις), έγινε αποδεκτή. Έτσι, χθες, Δευτέρα 10/9, πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη στο 16ο Δ.Σ. Βέροιας, με ελάχιστους δυστυχώς Αναπληρωτές, αφού δε λάβαμε υπόψη μας στο κλείσιμο της ώρας, ότι αρκετοί σ/φοι έρχονται από μακριά και δεν θα μπορούσαν να μείνουν ως αργά. Δεσμευτήκαμε όμως να επαναλάβουμε τη σύσκεψη τις επόμενες ημέρες, μεσημβρινή ώρα.

Από την συζήτηση προέκυψαν τα εξής ζητήματα: 

α) Δεν αναρτήθηκαν στους πίνακες, όλα τα κενά των Τμημάτων Ένταξης. Κατά τους Αιρετούς, ήρθαν στον νομό τρία άτομα λιγότερα από αυτά που ζητήσανε κι έτσι, το ΠΥΣΠΕ αποφάσισε να τοποθετήσει το σύνολο στα μεγάλα σχολεία, με τα περισσότερα προβλήματα και τις πιο βαριές περιπτώσεις και, όταν έρθουν και οι υπόλοιποι, σε μία δεύτερη φάση, να καλυφθούν όλα τα κενά. 

Κατ' εμάς, αυτή είναι μία διαχειριστική αντιμετώπιση σε λάθος κατεύθυνση. Πόσο εύκολα "ζυγίζεις" τις περιπτώσεις που χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης κι αποφασίζεις ποια "ειδική (μαθησιακή) ανάγκη" είναι μείζονος και ποια ελάσσονος σημασίας; Και γιατί οι σ/φοι να μην έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τα συγκεκριμένα κενά στα οποία δούλεψαν και την προηγούμενη χρονιά κι έχουν δρομολογήσει συνεργασίες με μαθητές, γονείς και συλλόγους διδασκόντων; Κι ακόμα γιατί να μη "μείνουν στον αέρα" πιο μεγάλα και "προνομιούχα" σχολεία, που θα μπορούσαν να ασκήσουν περισσότερη πίεση με την κινητοποίηση γονέων-εκπ/κών-μαθητών, για γρήγορη κάλυψη των αναγκών και πρέπει να "μείνουν" τα μικρότερα και λιγότερο προνομιούχα; Και γιατί να μπεις στη διαδικασία να προκαλέσεις "ντόμινο" μετακινήσεων, με τις βελτιώσεις θέσεων που είναι διατεθειμένοι να κάνουν στο ΠΥΣΠΕ, όταν έρθουν όλοι όσοι χρειάζονται, αντί να τους έχεις εξ' αρχής, στη θέση που επιθυμούσαν;  Και, τέλος, γιατί να δημιουργούνται υποψίες/εντυπώσεις για αδιαφάνεια και "κράτημα θέσεων" για "ημετέρους";

β) Δόθηκε σε σ/φους-Αναπληρωτές ενημέρωση για "χ" ώρες στο πρωινό πρόγραμμα και "ψ" ώρες στο ολοήμερο τμήμα του ίδιου σχολείου και ανακάλυψαν οι σ/φοι, όταν παρουσιάστηκαν στο σχολείο, ότι υπήρχε κι άλλη ώρα για την ειδικότητά τους, στο πρωινό τμήμα, αλλά δόθηκε σε δάσκαλο και αυτούς τους στέλνανε στο απογευματινό πρόγραμμα.

Οι Αιρετοί πιθανολογούν λάθος, που πρέπει να επισημάνουν οι σ/φοι, για να διορθωθεί. Εμείς, να καλέσουμε τους μόνιμους σ/φους, να μην αναλαμβάνουν ώρες ειδικοτήτων, κυρίως όταν υπάρχουν οι αντίστοιχοι σ/φοι στο σχολείο, γιατί και αντισυναδελφικό είναι και παράνομο, τους δ/ντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προβαίνουν σε παρόμοιες αναθέσεις και τους σ/φους-Αναπληρωτές να διεκδικήσουν το νόμιμο δικαίωμά τους. 

γ) Υπάρχει ένσταση εκ μέρους των Αναπληρωτών Ειδικοτήτων, για την ομαδοποίηση των σχολείων που δίνουν ώρες στην ειδικότητά τους, καθώς, αυτό που προβλέπεται είναι η δυνατότητα επιλογής Σχολικών Μονάδων κι όχι Ομάδων Σχολείων. 

Οι Αιρετοί δήλωσαν πως δεν παρουσίασαν σχολικές μονάδες διότι, αν τοποθετούνταν παντού ειδικότητες θα υπήρχαν πλεονάσματα ωρών στους μόνιμους και ότι ο τρόπος με τον οποίο θα επιλέγονταν τα σχολεία, θα άφηνε κενά που δεν θα καλύπτονταν εύκολα. Υποστήριξαν πως το ΠΥΣΠΕ διαμόρφωσε έτσι τις ομάδες ώστε να δίνουν σύνολο ωρών 24 ώρες η κάθε ομάδα (όσο και το ωράριο των νέων Αναπληρωτών) και να μην είναι μακριά το ένα από το άλλο. Την ίδια θέση δε, υπερασπίστηκαν, εκτός από τους 2 Αιρετούς (ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ), και οι εκπρόσωποι της ΔΑΚΕ, στο Δ.Σ. 

Γιατί, ενώ στους εκπ/κούς Γαλλικής και Γερμανικής, δόθηκαν οργανικές κι έγινε συμπλήρωση ωραρίου βάση αιτήσεων προτίμησης Σχολικών Μονάδων κι όχι Ομάδων Σχολείων (καθ’ όλα νομότυπα, όπως μας διαβεβαίωσαν χαρακτηριστικά οι Αιρετοί στη συνεδρίαση του Δ.Σ., όπως αναφέραμε και πιο πάνω), στους Αναπληρωτές ακολούθησε το ΠΥΣΠΕ άλλη τακτική (πριν από μερικά χρόνια, ακολουθούσαν μία τρίτη τακτική: έδιναν σ’ όλους τους Αναπληρωτές 2-3 σχολικές μονάδες, που ν’ αποδίδουν τα ίδια μόρια, για να "άρουν τις αδικίες του ΠΥΣΠΕ των παλαιότερων χρόνων");

Ποιο είναι το νόμιμο και ποιο το παράνομο/παράτυπο;

Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά για το ίδιο ζήτημα; Και η παραδοχή πως αιτούνται λιγότερους εκπ/κούς ειδικοτήτων από τις πραγματικές ανάγκες ή πως δεν εμφανίζουν όλα τα κενά ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία (σ’ ένα σύστημα με παιδαγωγικό όραμα), ώστε ν’ απολαμβάνουν όλα τα παιδιά όλα τα αντικείμενα, πώς συμβιβάζεται με την υποτιθέμενη διεκδίκηση του Κλάδου για αναβάθμιση τού Δημόσιου Σχολείου και ισονομία Μονίμων-Αναπληρωτών, που οι υπόλοιπες Παρατάξεις ισχυρίζονται ότι στηρίζουν;  Πώς είναι δυνατόν τα στελέχη της Εκπ/σης (από το ΠΥΣΠΕ ως τους Δ/ντές) να "διαπαιδαγωγούν" τους σ/φους σε διαχειριστικές πολιτικές αντεργατικού και αντισυναδελφικού περιεχομένου και γιατί επιλέγουν να γίνουν στελέχη Εκπ/σης, όταν είναι ξεκάθαρο, ότι με τις παραμικρές τους αποφάσεις εφαρμόζουν αυτές τις πολιτικές; Ακόμη κι αν το δεχόμασταν αυτό (να μην ανοίγουν όλες οι ειδικότητες σε όλα τα σχολεία), γιατί αυτό σχετίζεται με την ομαδοποίηση;

Πού είναι ο ενιαίος χαρακτήρας της παρεχόμενης Εκπ/σης; Ούτε στο Ολοήμερο, αλλά ούτε και στο πρωινό, υποχρεωτικό πρόγραμμα διαπιστώνεται.

Κλείνοντας, να ζητήσουμε από τους σ/φους-Αναπληρωτές να μας ενημερώνουν για ό,τι νομίζουν πως μπορούμε να προβάλλουμε και να στηρίξουμε. 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 

Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ