Με αφορμή την ανάρτηση των πινάκων του ΑΣΕΠ για
την Ειδική Αγωγή
Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών η μόνη λύση για
την εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία!!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία όλης της
χώρας είναι εκρηκτική. Έχουμε
διανύσει ήδη περίπου το 1/4 της σχολικής χρονιάς και ακόμα υπάρχουν χιλιάδες
χαμένες ώρες και κενά σε όλα τα σχολεία, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δεν
έχουν ξεκινήσει ακόμα, όπως καταγγέλλουν σύλλογοι γονέων σε όλη την Ελλάδα,
είναι ελάχιστα τα σχολεία που έχουν καλυφθεί όλα τα κενά, ακόμα και στα αστικά
κέντρα. Η αδιοριστία των τελευταίων 10 ετών λειτουργεί σωρευτικά χρόνο με το
χρόνο, η κατάσταση πλέον δεν είναι «διαχειρίσιμη», και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αυτή η κατάσταση
υπάρχει, παρόλο που έχουν προσληφθεί πάνω από 35.000 αναπληρωτές στις 4 πρώτες
φάσεις.
Από το Γενάρη του 2019 με την ψήφιση του Νομοσχεδίου-εκτρώματος
Γαβρόγλου, που τσακίζει την προϋπηρεσία και απαξιώνει τα πτυχία των σχολών και
με κορύφωση τη φετινή χρονιά, κατά την οποία προσλήφθηκαν οι αναπληρωτές με
τους περσινούς πίνακες, χωρίς να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία του σχολικού έτους
2018-2019, παρατηρείται ένα κύμα παραιτήσεων αναπληρωτών. Είναι χαρακτηριστικό
ότι από τη Δ΄ φάση των αναπληρωτών παραιτήθηκαν 1067 εκπαιδευτικοί Α/θμιας και
Β/θμιας εκπαίδευσης. Ειδικά στη Β/θμια εκπαίδευση έχουν παραιτηθεί σχεδόν 1.000
αναπληρωτές από τους 11.000 που έχουν
προσληφθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Το πρόβλημα έχει ακόμα
μεγαλύτερες διαστάσεις, ειδικά στις παραμεθόριες περιοχές, όπως π.χ. στην Α΄
ΕΛΜΕ Κυκλάδων όπου όπως η ίδια καταγγέλλει έχει παραιτηθεί το 30%. Η αντίδραση
της κυβέρνησης για αυτή την τραγική κατάσταση που έχουν δημιουργήσει όλες οι
κυβερνήσεις την τελευταία δεκαετία είναι τουλάχιστον προκλητική. Προσπαθεί να
ρίξει τις ευθύνες στους ίδιους τους συναδέλφους που παραιτούνται, εξετάζοντας
και πειθαρχικά μέτρα, όπως η επαναφορά του 2ετούς αποκλεισμού. Κυριολεκτικά το νέο σύστημα προσλήψεων –
διορισμών τινάζει τη λειτουργία των σχολείων στο αέρα. Στην πράξη λειτουργεί
σαν μηχανισμός απολύσεων.
Η ανακοίνωση των πινάκων στην Ειδική Αγωγή, με
βάση το νόμο Γαβρόγλου, λοιπόν, όχι μόνο δε λύνει το πρόβλημα αλλά το οξύνει. Συνάδελφοι που χρόνια δουλεύουν στην Ειδική
Αγωγή βρέθηκαν εκατοντάδες θέσεις χαμηλότερα στον πίνακα, κινδυνεύοντας να
μείνουν άνεργοι μετά από 10 χρόνια που υπηρετούν σε όλη την Ελλάδα για να
καλύψουν πάγιες ανάγκες. Δημιουργήθηκαν αδικίες, τσακίζεται στην κυριολεξία η
προϋπηρεσία χιλιάδων συναδέλφων που γυρίζουν με προσωπικό και οικογενειακό
κόστος όλη τη χώρα για να αναπληρώσουν τον εαυτό τους. Υπάρχουν μεγάλες ανακατατάξεις
στον πίνακα (αλλά και στη ζωή), που μόνο οργή μπορούν να προκαλέσουν σε πολλούς
συναδέλφους στον κλάδο. Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν τα κραυγαλέα
λάθη και οι παραλήψεις στους νέους πίνακες (μοριοδότηση, απορριφθέντες λόγο
παράβολου, ακόμα ονόματα συναδέλφων που δεν υπάρχουν ενώ έκαναν την αίτησή του
κανονικά). Όλα αυτά, μαζί με το
απαράδεκτο 3ετές κλείσιμο των πινάκων, στην πράξη οδηγούν στην ανεργία πολλούς
συναδέλφους. Ακόμα και οι επικείμενοι διορισμοί μόνιμου προσωπικού, που
ανακοινώθηκαν κάτω από των αγώνων μας, γίνουν τελικά, δεν λύνουν το πρόβλημα,
γιατί αφορούν μόλις 4.500 από τους πάνω από 18.000 που δουλεύουν στην Ειδική
Αγωγή τόσο στην Α/θμια όσο και στη Β/θμια.
Το «σφαγείο» του νόμου 4589/19 που ψήφισε δια
πυρός και ροπάλου η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υλοποιείται κατά γράμμα και από την
κυβέρνηση της Ν.Δ. Αυτή
είναι εικόνα του σχολείου και των εργασιακών σχέσεων που επιβάλει η Ε.Ε. και οι
κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Ανταγωνισμός,
απαξίωση των πτυχίων και των σπουδών, εμπορευματοποίηση της ίδια της ζωή
μας!
Η οργή μας μπορεί και πρέπει να γίνει μαχητική
απάντηση απέναντι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.
Λύση δεν είναι η απογοήτευση και η αδράνεια ούτε το ανάθεμα για
κάποιους λίγους συναδέλφους οι οποίοι μπορεί να βελτίωσαν τη θέση τους στον
πίνακα της ειδικής αγωγής. Έχουμε πλούσια πείρα από τις μεγάλες κινητοποιήσεις
των τελευταίων 2 ετών. Λύση είναι η ενότητα του κλάδου, η συμμετοχή στα
Πρωτοβάθμια σωματεία (ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ), οι δυναμικές πολύμορφες κινητοποιήσεις που
έχουμε μπροστά μας. Η πρώτη απάντηση πρέπει να δοθεί με τη μαζική συμμετοχή μας
στο πανελλαδικό συλλαλητήριο το Σάββατο 23/11 στα Προπύλαια στις 12 το μεσημέρι.
Η μοναδική λύση για να μην προκαλεί γέλιο και οργή η δήλωση κάθε χρόνο του
εκάστοτε υπουργού στην αρχή της σχολικής χρονιάς ότι «όλοι οι εκπαιδευτικοί θα
είναι στις θέσεις τους με την αρχή της χρονιάς» είναι να ικανοποιηθεί επί
τέλους το αίτημα για μονιμοποίηση όλων των
αναπληρωτών που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
Ούτε βήμα πίσω από τις ανάγκες και το δίκιο μας!
·
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΤΑ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΠΑΝΩ ΑΠΟ 35.000)!
·
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ
ΤΟΥ Ν.4589/2019 (ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ – ΚΕΡΑΜΕΩΣ) ΚΑΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΟΥ
ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΟ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ ΚΥΝΗΓΗΤΟ
ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ!
·
ΕΞΙΣΩΣΗ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
·
ΜΕΤΡΑ
ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ, ΤΗ ΣΙΤΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΣ.
·
ΔΗΜΟΣΙΑ
ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ, ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
Συνεχίζουμε
με νέα κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 29/11 στις 13:00 για
όλα τα παραπάνω.
Κλιμακώνουμε
τον αγώνας το αμέσως επόμενο διάστημα!
Αθήνα,
22/11/2019