Για τις
μεταθέσεις στην Πρωτοβάθμια
Την Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023, ανακοινώθηκαν οι μεταθέσεις των
εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας.
ü Στη Γενική Αγωγή από τις 4488 αιτήσεις που πληρούσαν τις
προϋποθέσεις ικανοποιήθηκαν οι 2450, ποσοστό ικανοποιημένων 54,59%.
ü Στην Ειδική Αγωγή από τις 697 που
πληρούσαν τις προϋποθέσεις ικανοποιήθηκαν οι 239, ποσοστό 34,29%.
ü
Για
ΚΕΔΑΣΥ από τις 250 ικανοποιήθηκαν οι 27, ποσοστό 10,80%.
Παρόλη
την αριθμητική αύξηση των φετινών μεταθέσεων (λόγω της αντίστοιχης αύξησης των
αιτήσεων) το συνολικό ποσοστό ικανοποίησης των μεταθέσεων είναι μικρότερο σε σχέση
με την περσινή χρονιά. Ειδικά σε ορισμένες κατηγορίες συναδέλφων και
συναδελφισσών το ποσοστό μεταθέσεων είναι εξαιρετικά χαμηλό παρόλο που υπήρχαν
κενά (π.χ. ΠΕ 91.1 Θεατρικών Σπουδών 9,74%, ΠΕ 8 Καλλιτεχνικών 11,66%, ΠΕ 86
Πληροφορικής 20,88%, ΠΕ 06 Αγγλικών 36,7%, ΠΕ 60+61 Νηπιαγωγών 39,41% κ.τ.λ.)
Για
άλλη μια χρονιά δεν
ικανοποιήθηκαν οι αιτήσεις χιλιάδων συναδέλφων, υποχρεώνοντάς τους να
παραμένουν εκτός τόπου συμφέροντός τους. Για άλλη μια χρονιά η προσωπική
και η οικογενειακή ζωή των συναδέλφων μηδενίζεται. Δεν υπολογίστηκε η
οικονομική επιβάρυνση λόγω ενοικίων αλλά και μεταφορικών εξόδων ώστε να μπορούν
να είναι με τις οικογένειες τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Ένα ακόμη αποκαλυπτικό στοιχείο, αποτελεί το γεγονός πως
και φέτος οι μεταθέσεις δεν δόθηκαν με βάση τα πραγματικά κενά. Οι προσλήψεις 50.000 και άνω αναπληρωτών
εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια επιβεβαιώνει την ύπαρξη χιλιάδων κενών που
δεν έχουν καλυφθεί αλλά και την ανάγκη να συνδεθεί το αίτημα για μόνιμους
διορισμούς όλων των αναπληρωτών συναδέλφων εδώ και τώρα, με το αίτημα για
άνοιγμα οργανικών κενών και ικανοποίησης των εκατοντάδων αιτήσεων μετάθεσης.
Εντονότερο είναι το πρόβλημα με τους συναδέλφους των
ειδικοτήτων, όπου η πλειοψηφία των αιτήσεων δεν ικανοποιήθηκε. Συγκεκριμένα, οι
μεταθέσεις που δόθηκαν στους συναδέλφους καλλιτεχνικών, θεατρικών σπουδών και
δραματικής τέχνης, είναι με το σταγονόμετρο. Θεωρούμε πως το παραπάνω δεν
αποτελεί τυχαίο γεγονός, αλλά αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας υποβάθμισης
γενικότερα της Καλλιτεχνικής Παιδείας. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή, που η
επιστήμη και η τεχνολογία έχουν εξελιχθεί και η ανθρώπινη γνώση κατακτά νέα πεδία,
είναι αναγκαίο ένα σχολείο που να ανοίγει τους ορίζοντες των μαθητών μας και να
βοηθάει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητά τους.
Η καλλιτεχνική Παιδεία αυτό τον ρόλο έχει στο σχολείο, έναν
ρόλο που οι κυβερνήσεις χρόνια τώρα προσπαθούν να υποβαθμίσουν. Άλλοτε με την
ανάθεση των μαθημάτων τους σε άλλους κλάδους, άλλοτε με την απαξίωσή τους από
τους μόνιμους διορισμούς, άλλοτε με την κατάργηση μαθημάτων.
Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε άμεσα:
·
Να υπάρξει άμεσα και δεύτερος κύκλος μεταθέσεων, με
βάση τα πραγματικά κενά, ώστε να μετακινηθούν οι συνάδελφοι στον τόπο
συμφερόντων τους.
·
Να
συσταθούν οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για όλες
τις ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
·
Να καταγραφούν, να
αποδοθούν και να δημοσιοποιούνται όλα τα κενά εκπαιδευτικών με πλήρη διαφάνεια.
Αθήνα, 28-3-2023