ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συμβολική παρέμβαση της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) στην Δ/νση
Α/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας: Να αποσυρθεί τώρα το αντιδραστικό Πολυνομοσχέδιο και η
τροπολογία για τις κάμερες
Βέροια, 13/5/2020
Στα πλαίσια της ημέρας πανελλαδικής δράσης των
εκπαιδευτικών ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΠΑΜΕ) Ημαθίας
οργάνωσε συμβολική παρέμβαση στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας στην
πόλη της Βέροιας.
Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές ένωσαν τις φωνές
τους ενάντια στο αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ και στην
απόπειρα μετατροπής της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ριάλιτι σόου.
Επιδόθηκε από τους εκπροσώπους της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ)
ψήφισμα διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης.
Στη συγκέντρωση παρευρέθησαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι
της Λαϊκής Συσπείρωσης στον Δήμο Βέροιας Μελιόπουλος Γιώργος και Τσαναξίδης
Γιάννης.
Τα δύο εκλεγμένα μέλη της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) στο Δ.Σ. του
ΣΕΠΕ Ημαθίας κάλεσαν τους συναδέλφους, τους γονείς και τους μαθητές να
δυναμώσουν την πάλη τους για την επόμενη μέρα ενάντια στις αντιδραστικές και
αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που προωθούν κυβέρνηση, αστική τάξη, Ε.Ε. και ΟΟΣΑ.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΗΜΑΘΙΑΣ
Ακολουθούν βίντεο από το verianet.gr, φωτογραφίες από verianet.gr και alli-apopsi.gr και το ψήφισμα που επιδόθηκε.
ΨΗΦΙΣΜΑ
Ø
Να αποσυρθεί
εδώ και τώρα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία!
Ø Πάρτε πίσω ΤΩΡΑ την απαράδεκτη ρύθμιση για τις
κάμερες στα σχολεία και την παγίωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μετά την
πανδημία!
Ø
Μέτρα
ουσιαστικής υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία
Η
κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί κατά γράμμα την αντιλαϊκή
πολιτική της. Αργά το βράδυ της Παρασκευής 8/5 ψήφισε ρύθμιση η οποία επιτρέπει
την εγκατάσταση καμερών για την online παρακολούθηση του μαθήματος, με πρόσχημα την αδυναμία μαθητών
να προσέρχονται στο σχολείο λόγω της πανδημίας, καθώς επίσης και την επέκταση
της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εκτός πανδημίας (απρόβλεπτες καταστάσεις!!).
Ειδικά με τη
ρύθμιση για τις κάμερες και τα on – line μαθήματα ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Πρόκειται για άκρως αντιδραστική εξέλιξη αφού όχι μόνο δεν πατάει σε κανένα
παιδαγωγικό κριτήριο, αλλά παραβιάζει και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και
εκπαιδευτικών. Δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
(ασύγχρονη και σύγχρονη) που αξιοποίησαν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί εν μέσω
πανδημίας με κλειστά σχολεία για να σταθούν στο πλευρό των μαθητών, χωρίς καμία
στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.
Παύει να
προστατεύεται η σχέση εμπιστοσύνης, που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι
εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες. Αφαιρείται η δυνατότητα της
παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης
ιδιαίτερων ζητημάτων, που προκύπτουν εντός τάξης. Η ζωντανή μετάδοση των
αντιδράσεών τους ή πιθανών εσφαλμένων απαντήσεων μαθητών με μαθησιακές ή
συμπεριφορικές δυσκολίες κινδυνεύουν να γίνονται viral στο διαδίκτυο
στιγματίζοντάς τους για όλη τους τη ζωή!
Τονίζουμε για μια ακόμα φορά: η
κανονική, διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την εξ
αποστάσεως. Η παιδαγωγική σχέση, που διαμορφώνεται μέσα και έξω από τη σχολική
τάξη, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη σχέση, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από
τεχνολογικά μέσα. Τα τεχνολογικά μέσα και εν προκειμένω οι ηλεκτρονικοί
υπολογιστές, το διαδίκτυο, οι διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές, μόνο επικουρικά
μπορούν να αξιοποιούνται στην Εκπαίδευση και αναλόγως με την ηλικία των
μαθητών.
Είναι βαθιά γελασμένη η
κυβέρνηση, αν στο μυαλό της έχει την προσπάθεια αντικατάστασης της φυσικής
παρουσίας των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων ακόμα και στην πιο
απομακρυσμένη περιοχή της χώρας. Το λέμε με απλά λόγια: ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΙΤΙΑ
ΠΟΛΕΜΟΥ!!
Μας είναι παντελώς αδιάφορο, αν
αυτή η ρύθμιση έχει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων! Όσοι έχουν σχέση με την
εκπαιδευτική διαδικασία και δεν είναι απλά περαστικοί από την εκπαίδευση
γνωρίζουν πολύ καλά πως η παιδαγωγική διαδικασία είναι σοβαρή υπόθεση για να
την υποβαθμίσουν σε θέαμα τύπου BigBrother. Πολύ περισσότερο, δε θα
ανεχτούμε να διαμορφώσουμε προσωπικότητες που θα συνηθίζουν στην παρακολούθηση!Επικροτούμε τις συλλογικές αποφάσεις
εκπαιδευτικών Σωματείων και συναδέλφων σε πολλά σχολεία, για να ακυρώσουν στην
πράξη αυτές τις κατευθύνσεις.
Ταυτόχρονα,
οι ανακοινώσεις των μέτρων για την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των
Λυκείων εντείνουν την ανησυχία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των
οικογενειών τους, αφού φαίνεται ότι γίνονται συνεχώς «εκπτώσεις» στους
αναγκαίους όρους ασφάλειας και υγιεινής στα σχολεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα
αποτελεί η οδηγία του ΕΟΔΥ για τον μέγιστο αριθμό μαθητών και αποστάσεων ανά
τμήμα, που άλλαξε κακήν κακώς.
Η
κυβέρνηση συνεχίζει να μην καταβάλει καμία προσπάθεια, ώστε να αντιμετωπιστούν
τα χρόνια προβλήματα των σχολικών μονάδων, όπως για παράδειγμα: η έλλειψη
καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτηριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα
ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κ.λπ.
Προβάλλει
για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη, αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη για
την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των
οικογενειών τους. Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν
οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, αν πραγματικά
προστατεύεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους,
χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.
Σε αυτό το τοπίο την προηγούμενη εβδομάδα
έληξε η ηλεκτρονική διαβούλευση του περιβόητου νομοσχεδίου για την Παιδεία. Ένα
πολυνομοσχέδιο το οποίο αποτελεί τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής
των προηγούμενων κυβερνήσεων. Όχι μόνο δε λύνει τα τεράστια προβλήματα των
σχολείων, δεν ικανοποιεί τα δίκαια αιτήματα των σωματείων, αλλά φέρνει μέτρα
που χειροτερεύουν το Δημόσιο Σχολείο. Υποβαθμίζει παραπέρα τα μορφωτικά
δικαιώματα των μαθητών, «τσακίζει» τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Πιστό στις επιταγές του ΟΟΣΑ και των
κατευθύνσεων της ΕΕ, το Υπουργείο «πιάνει το νήμα» από εκεί που το άφησε η
κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και «βάζει το λιθαράκι του», ώστε τα σχολεία να
προσαρμοστούν όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων
και της πολιτικής των περικοπών.
Με τις διατάξεις για την αύξηση
του αριθμού των μαθητών σε 26 στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και το ελάχιστο όριο
των 20 μαθητών από τα 7/θεσια Δημοτικά και 16 από 2θέσια Νηπιαγωγεία και πάνω
οδηγεί σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών,
απολύσεις αναπληρωτών. Με την εισαγωγή των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, τα
«εργαστήρια δεξιοτήτων» και άλλες διατάξεις προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές
στο περιεχόμενο του σχολείου. Διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για τον τρόπο
διορισμού μόνιμου προσωπικού αλλά και τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών, που
πετσοκόβει χρόνια δουλειάς και προϋπηρεσίας, και επιπλέον εισάγει νέες
τιμωρητικές διατάξεις (2ετή και 3ετή αποκλεισμό!) για τους συναδέλφους, που για
διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Ξαναγράφει και εξειδικεύει τον νόμο
της προηγούμενης κυβέρνησης για την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των σχολείων
και των εκπαιδευτικών, επεκτείνοντας όλες αυτές τις διατάξεις, που οδηγούν στην
κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Η
κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν την ευθύνη τους! Έστω και τώρα να ικανοποιήσουν τα δίκαια
αιτήματα, τις διεκδικήσεις δεκάδων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Να προστατεύσουν την υγεία
και τα μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Να προστατεύσουν την
παιδαγωγική διαδικασία, το μάθημα δεν είναι ριάλιτι!
Παλεύουμε για :
·
Να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση
που προβλέπει κάμερες στις τάξεις. Να καταργηθεί εδώ και τώρα συνολικά η
κατάπτυστη τροπολογία.
·
Να καταργηθούν εδώ και τώρα
όλες οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημίας. Δε
θα επιτρέψουμε την παγίωση αντεργατικών – αντιλαϊκών ρυθμίσεων. Κάτω τα χέρια
από τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τις ελευθερίες.
·
Να εξασφαλιστούν όλοι οι όροι
και οι προϋποθέσεις για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, για την
προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
·
Την
απόσυρση του πολυνομοσχεδίου. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση.
·
Μονιμοποίηση
όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
·
Άδειες
ειδικού σκοπού και για ευπαθείς ομάδες στους αναπληρωτές, χωρίς την αφαίρεση
του επιδόματος αδείας. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
·
Επαρκής
χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των
σχολείων.
·
Σύγχρονα,
ασφαλή κτήρια και υποδομές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
·
Στηρίζουμε
τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων, στον αγώνα τους για τη
μονιμοποίησή τους.
Επιπλέον
Είμαστε στο πλευρό όλων των εργαζομένων, των γονιών των μαθητών μας που
απολύθηκαν, που μπήκαν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας, που προσπαθούν να τα
φέρουν βόλτα με 500€ τον μήνα. Είμαστε αλληλέγγυοι στους περήφανους υγειονομικούς,
που μέσα στην πανδημία κρατάνε όρθια την υγεία του λαού και διεκδικούν, στους
εργαζόμενους στην παραγωγή, στο εμπόριο και τις μεταφορές εκεί που τα μέτρα
κατά του συνωστισμού πηγαίνουν περίπατο.
Η υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου για
όλα τα παιδιά, που θα μορφώνει πραγματικά και θα διαμορφώνει ολοκληρωμένους
ανθρώπους, είναι το δικό μας χρέος. Έτσι υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και
παιδαγωγική μας υπόσταση !