ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε.
ΗΜΑΘΙΑΣ Βέροια 4-9-2024
Περικλέους 2 – 59132 –
ΒΕΡΟΙΑ Αρ.
Πρωτ.: 50
Τηλέφωνο: 2331026286
e-mail: ekpeima@gmail.com ΠΡΟΣ: Όλα τα μέλη
Ιστολόγιο: ekpeima.blogspot.com ΚΟΙΝ: ΜΜΕ
Θέμα: Ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Ημαθίας για τη νέα σχολική χρονιά
Ευχόμαστε
σε όλους/ες τους/τις συναδέλφους/φισσες, τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους
γονείς και τους/τις εργαζόμενους/ες στα σχολεία Καλή και Δημιουργική Σχολική
Χρονιά!
Καλωσορίζουμε
τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους/φισσες, τους/τις αναπληρωτές/τριες που
έρχονται στα σχολεία της περιοχής μας!
Το πρώτο κουδούνι της φετινής σχολικής χρονιάς βρίσκει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ανήσυχη και προβληματισμένη τόσο για την εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται όσο και για τα μεγάλα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που απασχολούν κάθε λαϊκή οικογένεια.
Η καλπάζουσα ακρίβεια στα
βασικά είδη, τα χαμηλά εισοδήματα, οι πρόσθετες δυσκολίες της διαβίωσης για
τους/τις συναδέλφους/φισσες που υποχρεώνονται να υπηρετήσουν σε σχολεία μακριά
από τον τόπο κατοικίας τους, μας φέρνουν αντιμέτωπους με την ακραία φτώχεια.
Την ίδια ώρα πακτωλός «ζεστού» χρήματος, φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια
δίνονται στους επιχειρηματικούς ομίλους (10 δις κέρδη τον τελευταίο χρόνο οι
τέσσερις «συστημικές» τράπεζες καταγράφουν αύξηση κερδών 25%, στα 2,3 δις οι
ενεργειακοί όμιλοι μόνο το πρώτο εξάμηνο του έτους είχαν κέρδη πάνω από 770
εκατομμύρια ευρώ, 7 δις για Νατοϊκούς εξοπλισμούς).
Συναδέλφισσες και
συνάδελφοι,
Η εκπαίδευση εξακολουθεί
και βρίσκεται στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής. Οι επικοινωνιακές
εξαγγελίες για το «ψηφιακό σχολείο», οι «11 τομές» (τα κινητά στην τσάντα, ο
κανονισμός λειτουργίας, και οι ψηφιακές πλατφόρμες, το πολλαπλό βιβλίο), δεν ανταποκρίνονται
στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και των μαθητών για την αναβάθμιση
του περιεχομένου και των υποδομών των σχολείων.
Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η
νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχώρησαν σε εκατοντάδες
συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα. Είναι σαφές πως η νέα σχολική χρονιά θα
ξεκινήσει σε ακόμα πιο αρνητικές συνθήκες, με λιγότερα και πολυπληθή τμήματα.
Εκατοντάδες μαθητές που χρήζουν παράλληλης στήριξης θα μείνουν «ξεκρέμαστοι».
Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί θα περιμένουν μέχρι την τελευταία στιγμή για να δουν
σε ποιο και σε πόσα σχολεία θα υπηρετήσουν αυτό το σχολικό έτος.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
ο αγώνας ενάντια στο
αντιδραστικό, αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό πλαίσιο της «αξιολόγησης»
που φέρνει την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, διαλύει το συλλογικό
χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι σε πλήρη εξέλιξη. Χρειάζεται
πιο δυναμικά, πιο αποφασιστικά, συσπειρωμένοι στο σωματείο μας, αξιοποιώντας
όλα τα όπλα που έχουμε στη διάθεση μας, τις συλλογικές αποφάσεις για
ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ και τις νομικές οδούς, να συνεχίσουμε τον αγώνα ως τη νίκη.
Ο ΣΕΠΕ Ημαθίας έχει
προχωρήσει σε όλα τα απαραίτητα βήματα για τη συλλογική διεκδίκηση της
υπογραφής των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων
μας, που έχουν συμπληρώσει τα δύο χρόνια υπηρεσίας.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Παρά αυτό το δυσμενές
τοπίο ως ΔΣ του ΣΕΠΕ Ημαθίας θέλουμε να ευχηθούμε σε όλους μια καλή και
δημιουργική χρονιά. Και είναι βαθιά μας πεποίθηση πως μέσα από τη συλλογική μας
δράση, μέσα από τη συσπείρωση όλων στο σωματείο μας μπορούμε να βγούμε νικητές!
Συνεχίσουμε όλοι/ες μαζί,
διεκδικούμε:
·
Αυξήσεις στους μισθούς μας, επαναφορά του 13ου
και του 14ου μισθού, επιστροφή των Δώρων Πάσχα και Χριστουγέννων. Ακώλυτη
μισθολογική εξέλιξη. Μισθολογική εξέλιξη για όλους κάθε 2 χρόνια υπηρεσίας. Να
προσμετρηθεί η διετία 2016 – 2017 που έχει «παγώσει».
·
Να εξισωθούν όλα τα εργασιακά δικαιώματα
μόνιμων και συμβασιούχων εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των
αναπληρωτών.
·
Να δοθεί επίδομα ενοικίου 300 ευρώ για όλους
τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους/ες, νεοδιόριστους/ες και αναπληρωτές/τριες, οι
οποίοι εργάζονται εκτός της περιοχής μόνιμης κατοικίας τους.
·
Το ΥΠΑΙΘΑ μαζί με τα αντίστοιχα υπουργεία να
προσέλθουν άμεσα για την υπογραφή ΣΣΕ.
·
Μαζί με τους μαθητές μας και τους
γονείς, διεκδικούμε τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. 15
μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α - Β Δημοτικού. 2η
Νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους. 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε
όλες τις υπόλοιπες τάξεις.
·
Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά
κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση πριν
από την έναρξη του σχολικού έτους.