Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

ΕΡΑ Π.Ε. Ημαθίας: Συμπεράσματα της ΕΡΑ από την έκτακτη Γ.Σ.

Συμπεράσματα της ΕΡΑ από την έκτακτη Γ.Σ.
Βέροια, 17/2/2014
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η ΕΡΑ στην έκτακτη Γ.Σ. της 12ης Φλεβάρη, η οποία πραγματοποιήθηκε με μεγάλη  συμμετοχή των συναδέλφων, ενδεικτικό της εκρηκτικής κατάστασης που έχουν δημιουργήσει οι εφαρμοζόμενες μνημονιακές πολιτικές της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, κατέθεσε τις παρακάτω προτάσεις, ζητώντας αυτές να αποτελέσουν αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης:
1ον: Κανένας συνάδελφος και συναδέλφισσα να μη συμμετέχει στις ομάδες εργασίας, και σε σύγκλιση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου  για το παραπάνω θέμα, όπως η με αριθ. Πρωτ.: 190089/Γ1, 10. 12. 2013, εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει, δηλώνουμε ότι δεν υπάρχει εθελούσια προσφορά από κανέναν εκπαιδευτικό για τη συμμετοχή σ’ αυτές.
2ον: Υπογράφουμε το έγγραφο της ΔΟΕ (όπου αυτό δεν έχει γίνει) για την αξιολόγηση. (Να υπενθυμίσουμε ότι ήδη έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 40 χιλιάδες υπογραφές και ότι το έγγραφο αυτό δεν είναι υπηρεσιακό έγγραφο αλλά έγγραφο που η ΔΟΕ θα το χρησιμοποιήσει ως διαπραγματευτικό ατού στον αγώνα που κάνουμε εναντίον της εφαρμογής της αξιολόγησης όπως αυτή καθορίζεται από νόμους και εγκυκλίους.)
3ον: Δε συμμετέχουμε σε πιθανό νέο κύκλο σεμιναρίων. Ενεργοποιείται η απόφαση του κλάδου για στάση εργασίας. (Να υπενθυμίσουμε ότι στο Σύλλογό μας με τον αγώνα των συναδέλφων ματαιώθηκαν όλα τα προγραμματισμένα σεμινάρια.)
4ον: Η Γενική μας Συνέλευση να καλέσει τους συναδέλφους σχολικούς συμβούλους, μέλη των συλλόγων μας να μη συναινέσουν στην ακύρωση του επιστημονικού τους ρόλου που οδηγεί και στην περαιτέρω διάλυση του δημόσιου σχολείου. Τα σεμινάρια για την αξιολόγηση καταδικάστηκαν από το σύνολο των συναδέλφων. Όποιες προσπάθειες για νέα σεμινάρια κι αν γίνουν, και όποιες μέθοδοι κι αν χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίησή τους θα μας βρίσκουν απέναντι. Τους καλούμε να οργανώσουν μαζί με τους συλλόγους τους, την πάλη ενάντια στην προωθούμενη αξιολόγηση της χειραγώγησης, της διαφοροποίησης και κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, των  απολύσεων και  της αναβίωσης του επιθεωρητισμού.
5ον: Η Γενική μας Συνέλευση να καλέσει τους συναδέλφους διευθυντές να συμβάλουν με τη στάση τους στην μη εφαρμογή της αξιολόγησης, να πρωτοστατήσουν και να συμπορευτούν στην πάλη για ακύρωση του προωθούμενου θεσμού στην πράξη, με τους συλλόγους διδασκόντων.
Θεωρούμε εξαιρετικά αρνητικό το γεγονός ότι οι προτάσεις αυτές καθώς και όσες άλλες προτάσεις κατατέθηκαν στη Γ.Σ. από άλλους δεν μπήκαν στη διαδικασία της ψηφοφορίας, με αποτέλεσμα να μην αποτελέσουν αποφάσεις της έκτακτης Γ.Σ., αφού ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ (ΠΑΣΚ) αρνήθηκαν ακόμα και την πραγματοποίηση ενδεικτικής ψηφοφορίας, κρυπτόμενοι πίσω από την έλλειψη απαρτίας. Αναρωτιόμαστε εάν αύριο σε εκλογική Γ.Σ. κάποιος συνάδελφος θέσει ζήτημα απαρτίας, ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ (ΠΑΣΚ) τι θα έχουν να πουν τότε; Και εν κατακλείδι οι συνάδελφοί μας ας αναρωτηθούν αν αυτή τους η στάση βοηθά στη λειτουργία του σωματείου μας, στη δημιουργία αγωνιστικού κλίματος και ενιαίου μετώπου ή εν τέλει εκπορεύεται από μικροπολιτικές σκοπιμότητες.
Ενδεικτικό της υποκριτικής κατά την εκτίμησή μας στάσης της κυβερνητικής ΔΑΚΕ είναι πως, ενώ τα εκλεγμένα μέλη της στο Δ.Σ. στοιχίστηκαν ως όφειλαν πίσω από την απόφαση της ΔΟΕ, υπήρξε τοποθέτηση γνωστού στελέχους της ΔΑΚΕ, μέχρι πρότινος και επί σειρά ετών μέλος του Προεδρείου του Συλλόγου μας, η οποία κινήθηκε προκλητικά μονόπλευρα στη λογική ενδυνάμωσης του κλίματος του φόβου, στρώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο το χαλί για να περάσει η αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση!
Αναρωτιόμαστε αν τα εκλεγμένα μέλη της ΔΑΚΕ θα αποδοκιμάσουν αυτή τη στάση του γνωστού συναδέλφου μας;
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η «αυτοαξιολόγησή» τους δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά.
Δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δεν θέλουν ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν το «σχολείο της αγοράς (ΑΕ)» και το δάσκαλο σκυφτό, υποταγμένο, φοβισμένο, χειραγωγημένο. Αυτό υπηρετεί το μαστίγιο της «αυτοαξιολόγησης» και το καρότο της «καινοτομίας».
Είναι ώρα προσωπικής ευθύνης για τον καθένα και την καθεμιά, για όλους μας. Αν τώρα δεν αποφασίσουμε να ορθώσουμε το ανάστημά μας στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει, θα βρεθούμε χειροπόδαρα δεμένοι και με την πλάτη στον τοίχο για πολλά, πολλά χρόνια (όσοι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε και δεν βρεθούμε μπροστά στο ενδεχόμενο της απόλυσης). Τέτοιο δικαίωμα δεν έχουμε. Έχουμε χρέος στους εαυτούς μας, στα παιδιά μας, στους μαθητές μας, στις νεότερες γενιές να αντιδράσουμε.
ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η (ΑΥΤΟ)ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ

Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς