Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση:Εδώ και τώρα προσλήψεις και μόνιμοι
διορισμοί
για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες!
για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες!
Αφού έπεσε η αυλαία του αγιασμού στα
σχολεία, αφού περίσσεψαν τα συχαρίκια και τα άριστα του πρωθυπουργού προς το
Υπουργείο Παιδείας, έμεινε εδώ η σκληρή πραγματικότητα, τα κενά και οι
ελλείψεις. Οι εργαζόμενοι στην ειδική εκπαίδευση, οι μαθητές με αναπηρία και οι
πολύπαθοι γονείς, αντιμετωπίζουμε όχι μόνο τα προβλήματα αλλά και την
κυβερνητική κοροϊδία που προσπαθεί να παρουσιάσει αυτή την πραγματικότητα ως
«επιστροφή στην κανονικότητα».
Τέλη Οκτώβρη και οι
βασικές ειδικότητες για να λειτουργήσουν τα ειδικά σχολεία είναι απέξω.
Δεν νοείται ειδική παρέμβαση χωρίς την στήριξη ψυχολόγου, εργοθεραπευτή,
κοινωνικού λειτουργού κ.τ.λ. Όποια παιδιά είναι από τα τυχερά και έχουν υψηλή
λειτουργικότητα πήγαν στα σχολεία, αλλά δεν έχουν ολοκληρωμένη επιστημονική
στήριξη. Τα υπόλοιπα είναι ακόμα σπίτι τους.
Παρά τις επικοινωνιακές κορώνες, για ιδρύσεις δομών ειδικής
εκπαίδευσης, εκατοντάδες τμήματα ένταξης σε όλη την Ελλάδα είναι κλειστά. Εκατοντάδες
παιδιά στην γενική εκπαίδευση που έχουν ζητήσει Παράλληλη Στήριξη είναι
ουσιαστικά αβοήθητα καθώς δεν έχουν προσληφθεί παρά ελάχιστοι αναπληρωτές σε
σχέση με τις ανάγκες. Στις περιπτώσεις που υπάρχει εκπαιδευτικός παράλληλης
στήριξης, έχει στην ευθύνη του 2-3-4 ακόμα και 5 παιδιά (!!!) στο ίδιο ή και σε
αντίστοιχα σχολεία!!! Πολλαπλασιάζονται οι περιπτώσεις όπου οι Διευθύνσεις Π.Ε.
αρνούνται το σπάσιμο τμημάτων που έχουν διαπιστωμένες περιπτώσεις μαθητών με
μαθησιακές δυσκολίες.
Αυτή είναι η διαχρονική «κανονικότητα» της
ειδικής εκπαίδευσης που με συνέπεια υπηρετεί και αυτή η κυβέρνηση, παίρνοντας
την σκυτάλη από τις προηγούμενες.
Οι επικοινωνιακές φιέστες που στήνει ο Υπουργός Παιδείας όπως
π.χ. στα εγκαίνια του Ειδικού Σχολείου Ιλίου, δεν μπορούν να κρύψουν αυτή την
πραγματικότητα, δεν μπορούν να κρύψουν το γεγονός ότι χιλιάδες αναπληρωτές
βρίσκονται απολυμένοι, στις ουρές της ανεργίας από τα μέτρα και τις αποφάσεις
της κυβέρνησης. ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΟΙΔΙΑ!!!
Αυτή η πραγματικότητα δεν είναι άλλη από
την εφαρμογή του 3ου μνημονίου και του «κόφτη» στη ζωή μας, στα εργασιακά μας
δικαιώματα, στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία. Οι μαθητές με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι οικογένειές τους θυσιάζονται στο βωμό των
περικοπών και της «εξοικονόμησης» για εξασφαλιστούν φοροαπαλλαγές και
επιδοτήσεις προς το μεγάλο κεφάλαιο.
Καμία ΥΠΟΤΑΓΗ και
κανένας ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ με αυτή την πραγματικότητα!!
ΕΔΩ και ΤΩΡΑ οργάνωση της πάλης, ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ διεκδίκηση για τις
Σύγχρονες Μορφωτικές Ανάγκες των παιδιών με αναπηρία, για ΜΟΝΙΜΗ και ΣΤΑΘΕΡΗ
δουλειά όλων των εργαζομένων στην ειδική εκπαίδευση.
Μαζί με τους γονείς,
τους εκπαιδευτικούς πρέπει να διεκδικήσουμε άμεσα να γίνουν όλες οι αναγκαίες
προσλήψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, σε ειδικό παιδαγωγικό προσωπικό για να καλυφθούν τα
χιλιάδες κενά στην ειδική εκπαίδευση.
Το αίτημα αυτό πατάει ΑΜΕΣΑ στις εκπαιδευτικές και
παιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών με αναπηρία. Ταυτόχρονα προτάσσουμε συνολικά
τις ανάγκες των παιδιών. Μόνιμοι και αναπληρωτές της ειδικής αγωγής και
εκπαίδευσης υπερασπιζόμαστε και διεκδικούμε το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή
εργασία έχοντας σαν κριτήριο τις εκπαιδευτικές
και παιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών αυτών. Αυτό είναι το σύγχρονο και
ταυτόχρονα ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟ!! Υπάρχει το επιστημονικό
δυναμικό ώστε αυτά τα παιδιά να έχουν την εξειδικευμένη επιστημονική φροντίδα
για να κατακτήσουν βασικές κοινωνικές δεξιότητες και εν τέλει έχουν κάθε
δικαίωμα να ενταχθούν στην κοινωνία και να είναι κοινωνικά χρήσιμα. ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ.
Είναι ΑΝΑΓΚΑΙΟ και
ΣΥΓΧΡΟΝΟ να διεκδικήσουμε σε κοινό μέτωπο εργαζόμενοι στην ειδική εκπαίδευση,
γονείς, παιδιά με αναπηρία:
γονείς, παιδιά με αναπηρία:
·
Μαζικές προσλήψεις όλου του απαραίτητου προσωπικού
(εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού)
στην Ειδική Αγωγή.
·
Μόνιμη και σταθερή δουλειά. ΟΧΙ στις εργασιακές
σχέσεις λάστιχο. Αυτή είναι η ελάχιστη παιδαγωγική προϋπόθεση ώστε να μπορεί ο
ειδικός παιδαγωγός, το βοηθητικό προσωπικό, να διαμορφώσουν σχέσεις
εμπιστοσύνης με τους μαθητές.
·
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη
Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση.
·
Άμεση,
γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης από τον κρατικό
προϋπολογισμό.
·
Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της
Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης και της
αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
·
Ούτε
ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν μπορεί να ανταποκριθεί
στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
·
Βελτίωση
της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαρχόντων δομών Ειδικής Αγωγής, ώστε ν’
ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών και ίδρυση νέων ΣΜΕΑΕ.
·
Τουλάχιστον
ένα τμήμα ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα. Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης
στήριξης για κάθε μαθητή.
Καλούμε τους Συλλόγους και τις
ΕΛΜΕ σε κοινή δράση με τους Συλλόγους Γονέων και τους μαθητές με αναπηρία, το
επόμενο διάστημα, να πάρουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης
και αγωνιστικής διεκδίκησης για την ικανοποίηση των δίκαιων αυτών αιτημάτων.
και αγωνιστικής διεκδίκησης για την ικανοποίηση των δίκαιων αυτών αιτημάτων.
Αθήνα,
22-10-2016