Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ      Βέροια 3-10-2016
Περικλέους 2 – 59100 – ΒΕΡΟΙΑ                                    
Τηλέφωνο     : 2331026286         Αρ. Πρωτ. 167
FAX  : 2331026286     ΠΡΟΣ: Τα μέλη του Συλλόγου ,ΜΜΕ          

  e-mail         : ekpeima@gmail.com              
  Ιστολόγιο   : ekpeima.blogspot.com

Θέμα :  «Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε ΗΜΑΘΙΑΣ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ «ΝΕΟ ΤΥΠΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΤΟ ΥΠ.ΕΠ.Θ»
          Ο νέος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού  Σχολείου που καθιέρωσε το Υπουργείο Παιδείας για τη σχολική χρονιά 2016-2017, έχει δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα, τα οποία οφείλονται στο τρόπο σχεδιασμού του. Βασική φιλοσοφία του νέου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου είναι η περικοπή με κάθε τρόπο ωρών διδασκαλίας και η εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού.
       Το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζοντας από πέρυσι ότι δεν θα έκανε μόνιμους διορισμούς, ξεχνώντας τις 20.000 θέσεις που είχε εξαγγείλει, προσπάθησε να καταργήσει τα ολοήμερα τμήματα και  την πρωινή ζώνη  βάζοντας αυστηρές προϋποθέσεις για την εγγραφή των μαθητών σε αυτά. Οι πρόσθετες αυτές προϋποθέσεις στην εγγραφή των μαθητών στο Ολοήμερο, δεν απορρέουν από τον νόμο, αλλά τελικώς περιορίζουν υπέρμετρα το δικαίωμα πρόσβασης σε πρόσθετη υποστήριξη. Η συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας που υιοθετεί ο νέος τύπος ολοήμερου δημοτικού  σχολείου δημιουργεί  εκπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Αυτές οφείλονται εξολοκλήρου στην κατάργηση διδακτικών αντικειμένων όπως η Θεατρική αγωγή και Ευέλικτη ζώνη στις τάξεις Ε ‘ και ΣΤ΄ , ή στη  μείωση των ωρών διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων των Θρησκευτικών και της Πληροφορικής.
       Ένα φτωχό ωρολόγιο πρόγραμμα σε ένα φτωχό σχολείο των περικοπών, το οποίο στοχεύει στη μείωση του αριθμού των ωρών διδασκαλίας που απαιτούνται,  τόσο από το δάσκαλο, όσο και από τις ειδικότητες μειώνοντας συνολικά το εκπαιδευτικό προσωπικό.  Καταργεί τη θέση του Υπεύθυνου ολοήμερου τμήματος και προσπαθεί να λειτουργήσει το τμήμα με περισσεύματα ωρών. Ορίζει για τη λειτουργία του εκ περιτροπής εκπαιδευτικούς υποβαθμίζοντας έτσι την αξία της συνέχειας και της συστηματικής παρακολούθησης της μαθητικής προόδου, δυσκολεύοντας τον εντοπισμό των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών των ολοήμερων τμημάτων και των μορφωτικών ελλείψεων που πρέπει να καλύψει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός.
    Το Υπουργείο δεν φρόντισε να ενημερώσει τις Διευθύνσεις Α΄/θμιας Εκπ/σης για τον αριθμό των   δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων, οι οποίοι θα στελέχωναν τα σχολεία, ενώ ταυτόχρονα  απαίτησε στην αρχή της χρονιάς, να διατεθούν οι ώρες αισθητικής αγωγής όπως και ώρες άλλων μαθημάτων ειδικοτήτων (φυσικής αγωγής και μουσικής), στους δασκάλους  των τμημάτων .Στη συνέχεια και αφού ρυθμίστηκαν τα θέματα κατανομής τάξεων και ωρών διδασκαλίας,  έρχεται εκ των υστέρων αποσπασματικά και πρόχειρα, να καλύψει αυτές τις θέσεις από τις αντίστοιχες ειδικότητες.
     Έτσι λοιπόν δημιουργεί τεχνητά πλεονάζουσες ώρες, επιχειρεί ανακατανομή ωρών αλλά και τάξεων  διδασκαλίας, δημιουργώντας  υπεραριθμίες σε εκπαιδευτικούς  επιδιώκοντας την ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας με τη διάθεση ωρών σε άλλα σχολεία. Δηλαδή εκπαιδευτικοί με οργανική θέση ή με απόσπαση στα σχολεία  κρίνονται υπεράριθμοι και υποχρεώνονται να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, προκειμένου να καλύψουν τις τεχνητά πλεονάζουσες ώρες.
       Με αυτό τον τρόπο  θα πληρώσουν οι εκπαιδευτικοί την έλλειψη προγραμματισμού και οργάνωσης του Υπουργείου. Καταγγέλλουμε τις προχειρότητες αλλά και το γενικότερο σχεδιασμό στη λειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Σχολείων της Α΄/θμιας  Εκπ/σης ,ο οποίος περιβάλλεται τον μανδύα της «παιδαγωγικής ελάφρυνσης του ωρολογίου προγράμματος». Απώτερος σκοπός όλων είναι, να εκπληρωθούν οι δημοσιονομικοί «κόφτες» σε συνέχεια των εκπ/κών επιλογών προηγούμενων κυβερνήσεων (με τις καταργήσεις ,τις συγχωνεύσεις και την αύξηση  του αριθμού των μαθητών στην τάξη) κατ’ επιταγή  των μνημονιακών δεσμεύσεων. Το τίμημα όλων των παραπάνω θα πληρώσει ο μαθητής που θα αλλάζει δάσκαλο στη διάρκεια της χρονιάς αλλά και  ο εκπαιδευτικός  που καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει, ώστε να μην χάνει τη σχολική τάξη που αναλαμβάνει στην αρχή της χρονιάς και τη θέση του στο σχολείο, αιφνιδιάζοντάς τον και ανατρέποντας  κάθε εκπαιδευτικό αλλά και οικογενειακό προγραμματισμό. Ας μην ξαφνιαστούν λοιπόν οι γονείς, αν τους ανακοινώνεται πως τη σχολική τάξη των παιδιών τους, θα αναλαμβάνει ένας, δύο ή και τρεις εκπαιδευτικοί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
     Στο σύγχρονο δημοκρατικό και προοδευτικό σχολείο δεν περισσεύει κανένας εκπαιδευτικός, γι’ αυτό  το Υπουργείο θα  πρέπει να αντιμετωπίσει το σχεδιασμό του νέου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, όχι με λογιστικές λογικές που εκπορεύονται από τους δημοσιονομικούς «κόφτες», αλλά με σεβασμό στα μορφωτικά δικαιώματα του κάθε  μαθητή και στη αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού.

                        ΓΙΑ ΤΟ  Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.

        Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Η  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΤΟΥΤΟΥΝΤΖΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ                         ΑΠΙΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ